omgevingsvergunning muurisolatie

OliviaVDS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

omgevingsvergunning muurisolatie

#1 , 18 mei 2022 11:20

ik heb een voorwaardelijke omgevingsvergunning gekregen van de stad om (11 cm) muurisolatie aan te brengen. Probleem : de stoep is 128 cm breed, en 120 cm moet gevrijwaard blijven. Ze suggereren om mijn bestaande gevel af te kappen, maar dat lijkt me nogal drastisch. Iemand ervaring mee? Wat riskeer ik (hoogte boete?) als ik toch gewoon 11 cm aanbreng?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 18 mei 2022 12:34

U riskeert dat het terug moet verwijderd worden.
Ofwel minder isolatie, ofwel toch afkappen.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 18 mei 2022 13:06

Die 120cm is een wettelijke bepaling, dus op zich mag je al blij zijn dat ze hier niet strenger op zijn dan wat Brussel voorschrijft.

Men kan verschillende sancties opleggen, gaande van het stilleggen van de verbouwingen (als u dit niet opvolgt, is dit nog een ander strafrechtelijk gevolg), tot een boete én het verplicht verwijderen van de aanpassingen.
De boete kan gaan van 208 tot 2 miljoen euro (opdeciemen van 8), alsook met een gevangenisstraf tot 5 jaar.
Het feit dat de regels expliciet gekend zijn, en u deze expliciet niet wilt volgen, is een verzwarende factor.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 mei 2022 16:39

Heeft deze gevel een spouw? Dan kan je toch de gevelsteen afkappen, en zelfs een nog dikkere isolatie aanbrengen.

Terug naar “Andere”