Verzakking woning

Lolo123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verzakking woning

#1 , 26 apr 2022 14:42

Dag allemaal,

5 jaar geleden kochten wij onze woning. Deze was instapklaar.
Nu blijkt plots dat heel onze achterbouw aan het verzakken is.
Wij hebben een stabiliteitsingenieur laten langs komen om te zien wat de oorzaak is.
Er zit geen funderingszool onder onze achterbouw. Iets dat al zoooo veel jaren verplicht is.
Achterbouw is bijgezet in 2006
Nu vroeg ik mij af of ik hier nog iemand voor aansprakelijk kan stellen, of zelf voor de immense kosten moet gaan opdraaien.
De stabiliteitsingenieur is nog aan het nadenken over de mogelijke oplossingen, dus ik houd mijn hart al vast.

Met vriendelijke groeten,
Laurence

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 26 apr 2022 16:25

De periode van de tienjarige waarborg is reeds lang verstreken.
Maar u schrijft dat het verzakken "plotseling" is gebeurd...waren er grote werken in de onmiddellijke nabijheid?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Lolo123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 apr 2022 08:34

Dag Thomas,

Grote werken hebben hier niet echt plaats gevonden. We hebben enkel een raam vervangen, en toen dit geplaatst werd, zeiden ze dat er toch iets niet juist zat.
Het is wel zo dat wij een wegel naast ons huis hebben, waar de plaatselijke boer x aantal keer per jaar over rijdt.
Dan is hij zeer zwaar geladen (mais)
Ik weet niet of het aan hem zou kunnen liggen...

Reclame

Terug naar “Andere”