Contract immo niet door beide eigenaars ondertekend

Marcus_Aurelius
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Contract immo niet door beide eigenaars ondertekend

#1 , 15 mar 2022 18:33

Hey,

Vanwege scheiding wordt ons huis verkocht.
Bij het tekenen van de overeenkomst met immo kantoor ondertekende ikzelf maar niet mijn (op dat ogenblik nog) wettige echtgenote.

M.a.w. is de overeenkomst met het immo kantoor mijns inziens niet wettelijk aangezien mijn echtgenote ook had moeten tekenen.

Ik wil nu zelf verkopen en gaf aan dat ik van het contract af wil. Aangezien het niet wettelijk in orde is (aangezien alle eigenaars moeten ondertekenen) lijkt het mij dat immo dus geen poot heeft om op te staan en dat ik dat mag beschouwen als onbestaande.

Klopt mijn redenering of riskeer ik een zware boete op basis van de niet door alle eigenaars ondertekende overeenkomst?

Ik heb al aangegeven dat als zelf verkopen niet lukt binnen een maand, ik alsnog met hen in zee wil gaan.

Ps: immo heeft behalve de gratis schatting nog niks gedaan...

Grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus_Aurelius
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2022 18:34

Ps: overeenkomst is minder dan een week oud, maar ik had wel aangegeven af te zien van de 7 dagen herroepingsrecht.

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2022 08:04

In de overeenkomst met de makelaar heb jij dan toch ondertekend als verkoper? Heb je niet aangegeven dat je echtgenote ook eigenaar was? Het immokantoor is dan toch ter goede trouw.

Lijkt me dat je echtgenote dit wel als argument kan gebruiken om niet gebonden te zijn door de overeenkomst. Jij daarentegen moet eerder vrezen dat het immokantoor zijn kosten dan op jou probeert te verhalen.

Reclame

Marcus_Aurelius
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mar 2022 19:54

Immo was wel degelijk op de hoogte. Mijn ex zat erbij toen immo hier was. Er is letterlijk gezegd dat de scheiding nog niet bekrachtigd was bij de notaris.
En via telefoon enkele dagen later werd me gevraagd het contract af te drukken en mijn ex te laten tekenen en terug te sturen.
Immo heeft ook nog niks gedaan behalve schatting (die sowieso gratis was).

bosprocureur
Berichten: 6857

#5 , 16 mar 2022 20:17

Sowieso gratis?

Of inbegrepen in de commissie?

Terug naar “Andere”