opzeggen makelaar

krist
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

opzeggen makelaar

#1 , 25 feb 2022 10:39

Heb op 30.11 een contract afgesloten met een makelaar voor een termijn van 4 maanden, dacht ik..Ben niet te spreken over zijn werkwijze en wil nu tijdig opzeggen.Bij het nalezen van het contract staat de volgende clausule;De overeenkomst wordt voor onbepaalde duur aangegaan.Vanaf het verstrijken van de 4e maand kan zij ten allen tijde door beide partijen worden opgezegd mits inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.
Het zal dus 5 maanden zijn veronderstel ik?Kan ik nu al mijn opzeg versturen om zeker op tijd te zijn(clausule spreekt van vanaf het verstrijken van...)?
Bij allerlei heeft de makelaar ingevuld;opstart 20.12 onder voorwaarde dat parket geplaatst is.In werkelijkheid hebben ze veel langer gewacht om op te starten maar heb wel een bericht dat ze op 22.12 kwamen fotograferen.
Kunnen ze zich beroepen op een latere ingang van de overeenkomst of is het altijd de datum van ondertekening?
De verkoop is met een bv,is er dan een andere wet van toepassing dan particulier?

Alvast bedankt voor de info

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding