Wanpraktijken immokantoor

TonyDS71
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wanpraktijken immokantoor

#1 , 30 okt 2021 15:58

Wij gingen op 15/06/21 in zee met een immokantoor. We hadden er de volgende dag al spijt van maar op het contract stond dat wij afstand deden van onze14 dagen bedenktijd.
Ons verhaal: op een dag kregen wij telefoon van een zekere Dhr. V Naam verwijderd - JurecaBe -moderator of hij ons huis eens mocht komen bekijken. De dag van afspraak komt zogezegd Dhr. V.. Deze man is echter in het echt Dhr. Mvan firma I . Volgens hem is I een onderdeel van de grote firma S. Hij zei ons dat hij al zeker 4 potentiële kopers had voor onze woning, dus wij hebben ons laten vangen en we hebben het contract ondertekend. De dag voor de kijkdag, kreeg ik 's avonds telefoon van een medewerker van I om te melden dat niemand een afspraak gemaakt had om ons huis te komen bezichtigen. Op de kijkdag zelf kwam terug een andere persoon, die zich dan een uur in haar auto heeft gezet omdat er geen kat kwam.
Er zijn nu ondertussen 3 huisbezoeken geweest. Ik heb hen ondertussen een aangetekende brief gestuurd om het contract zeker op 15/12/21 te beëindigen. Tevens heb ik tegen M een klacht ingediend bij BIV omdat hij ons belogen heeft want zij zijn niet verbonden aan de firma S (deze firma heeft trouwens een advocaat onder de arm genomen omdat M overal rondverteld dat zij samenwerken). M heeft ons telefonisch gecontacteerd en ons gesmeekt om de klacht in te trekken. Hij zou ons vertellen wat wij in de mail aan BIV moesten schrijven. Daar zijn wij niet op ingegaan. Ik heb hen nu al 2x gemaild dat zij, volgens ons, niks doen om ons huis te verkopen. We krijgen maandelijks een povere pdf met nog geen 10 namen er op (van 15/06 tot heden). Gisteren heb ik ontdekt dat ons huis niet meer op hun website staat, noch op zimmo, immoproxio, immoweb... voorheen stond ons huis op al deze sites. Wij vinden dit echt niet kunnen maar waar moeten wij heen. Wat kunnen wij doen om hen in gebreke te stellen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding