Vergunning en stedenbouwkundige zones

wim_vg
Topic Starter
Berichten: 3

Vergunning en stedenbouwkundige zones

#1 , 25 mei 2021 19:36

Hallo,

Ik heb een vraag ivm vergunning van een zwembad en of je dit effectief ook kan terugvinden op de plannen van de stedenbouwkundige zonering. Onze buurman heeft kort nadat wij er komen wonen zijn een zwembad aangelegd redelijk ver in zijn tuin. Door dit kijken ze vanuit hun zwembad recht op ons terras achteraan. Hij zet er wel een soort van schermen in de zomermaanden.

We zijn momenteel bezig met een grondige renovatie bezig van onze woning. Voor deze renovatie hebben we een schattingsverslag laten opmaken om de hypothecaire lening bij de bank af te kunnen sluiten.
In dit schattingsverslag staat een detail van de stedenbouwkundige zones, die ook aangeeft voor welk perceel er wat vergund is en ongeveer de positie ervan op het perceel. Zo kan ik zien dat naast de huizen zelf, er voor mij en onze buren een tuinhuis op aangegeven.

Echter, het zwembad kan ik er niet op terugvinden.
Het zwembad ligt een kleine 40m van zijn huis en ligt volgens de stedenbouwkundige zones in "bosgebied". Is het normaal dat je dit zwembad niet kan zien liggen op deze plannen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding