Domicilie in kantoor

yklich
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Leuven

Domicilie in kantoor

#1 , 19 jan 2009 14:23

Ik ben een startende zelfstandige en ik zou graag een kantoor kopen. Het kantoor heeft ook een badkamer en een keuken. Kan iemand me vertellen of ik mijn domicilie op kantoor kan zetten? (en daar effectief wonen)
Of welke stappen ik zou moeten ondernemen om het gebouw te splitsen in kantoor / woonplaats? Welke kosten zijn hieraan verbonden?

En tenslotte: Waarom zijn de prijzen van kantoorgebouwen goedkoper dan woningen, zijn er nog nadelen in de koop van een handelspand?

Ik vind hierover weinig informatie terug dus als iemand een url zou kunnen posten met meer info is dit zeer welkom.

Alvast bedankt!
Yannik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 19 jan 2009 20:30

Kan iemand me vertellen of ik mijn domicilie op kantoor kan zetten? (en daar effectief wonen)
Ja, de dienst ruimtelijke ordening van de betrokken gemeente, zonder veel opzoekingen. Als er nog nooit iemand gedomicilieerd was, zal het volstaan te zien of de bouwvergunning in die zin werd verleend.

Of welke stappen ik zou moeten ondernemen om het gebouw te splitsen in kantoor / woonplaats? Welke kosten zijn hieraan verbonden?
Een nieuwe bouwvergunning, zelfs als U niet aan het metselen slaat.

Reclame

Terug naar “Andere”