Dading

AD_Kor
Topic Starter
Berichten: 26

Dading

#1 , 07 apr 2021 21:00

Ik hoop dat deze juist staat. Wij zitten met een geschil met onze buur. We hebben een melding gedaan bij onze gemeente over de installatie van een product en deze is goedgekeurd. Nu heeft onze buur daar een bezwaar tegen. We zijn overeengekomen dat ik de installatie een aantal meter opschuif maar nu wil ze dat op papier. Een dading dus. Ik ben hier niet voor te vinden omdat dit me voor een voldongen feit stelt.

Enerzijds is de installatie goedgekeurd door stad, anderzijds kan de buur natuurlijk beroep aantekenen. Het is de buur zijn vrij recht. In de dading staat namelijk dat het document moet getoond worden bij verkoop van de woning aan de nieuwe eigenaars. Het zorgt er ook voor dat ik bij de heraanleg van de tuin de installatie niet zomaar kan verplaatsen. Zelfs niet met een nieuwe milieuaanvraag. Hoe valt dit best op te lossen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
De Valk
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 apr 2021 22:03

Indien u een dading heeft afgesloten dan is dit onherroepelijk

https://www.notaris.be/faq/conflicten-o ... een-dading

Reclame

Terug naar “Andere”