Postinterventiedossier

Vlinder03
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

Postinterventiedossier

#1 , 25 mar 2021 18:44

Hallo
Ik heb een appartement gekocht bouwjaar 1972.
Er is geen postinterventiedossier aanwezig privaat.
Er is wel een pid voor werken na 2001 aan de gemeenschappelijke delen.ter inzage bij syndicus.
Nu wens ik nieuwe tegels en nieuw gekocht sanitair zelf plaatsen zonder wijziging van toevoer en afvoerbuizen. De ligging ingewerkte leidingen zijn me namelijk onbekend.
Alsook nieuwe keukenkasten.waarvoor ook de bestaande leidingen worden gebruikt.
Moet ik nu zelf voor privaat deel een.pid opstellen met facturen ? Ook als het enkel gaat over het vernieuwenvan meubels en tegels. Die zo zichtbaar zijn en het plan weinig info bevat
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 25 mar 2021 19:16

Best gewoon doen.
Heb je er later ook geen zever mee.
"Aangesloten op bestaande zichtbare leiding, ... slechts gekend zover zichtbaar" (of zoiets)

Dan is duidelijk dat je voor die nieuwe keuken geen nieuwe leidingen etc gelegd of getrokken hebt ...

Vlinder03
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mar 2021 19:41

Hartelijk dank voor je reactie.
Nog vraagje . Ik teken geen nieuwe leidingen maar ook de bestaande kan ik niet tekenen . Toevoer noch afvoer. Deze zijn ingewerkt .
En er is geen pid opgemaakt omdat oud app is
Dit zal toch een flauw pid zijn van me

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 mar 2021 20:03

Noteer gewoon op het plan: aan te sluiten op bestaande leidingen en aflopen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 25 mar 2021 22:52

Je keuken gaat er ongetwijfeld post 2001 uitzien.

Met je ongekruid PID kan men je nadien niet verwijten "werken" uitgevoerd te hebben die een "echt" PID moesten krijgen.

Je kan nieuwe keukenmeubels zetten, maar je kan ook de keuken helemaal verbouwen hé ...
Je plat PID toont dan dat je de gemakkelijkheidsoplossing gekozen hebt :mrgreen:

Terug naar “Andere”