perceel onrechtmatig ingenomen en bebouwd door onbekende

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: perceel onrechtmatig ingenomen en bebouwd door onbekende

#16 , 01 mar 2021 19:56

Een aantal jaren geleden is mij iets gelijkaardig overkomen:
een lolbroek had een weiland waar ik eigenaar van ben aan een paardenliefhebber verhuurd buiten mijn weten. Dat kwam aan het licht toen ik een PV ontving wegens bouwovertreding voor illegaal oprichten van een houten paardestal!
Alles is mogelijk....dus dringend de bezetter zoeken.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 01 mar 2021 20:09

Je zou het perceel aan hem kunnen verkopen

Franciscus
Berichten: 38599

#18 , 01 mar 2021 20:09

Maar hoe gaat u aan de gegevens van die persoon geraken om deze via een AS in gebreke te stellen??

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 01 mar 2021 20:12

Met een "lichte versie" van de methode van Lukasi moet dat lukken.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

kitkatty
Topic Starter
Berichten: 19

#20 , 01 mar 2021 21:51

Dank u allen voor de reacties!

Ja, Thomas Morus, wat u daar zegt ivm die paardenstal, dat is wat mij zorgen baart. Hebt u dan ook de boete van het PV moeten betalen? Wat is er toen gebeurd?

Ik verneem zonet via een familielid dat mijn broer indertijd de toelating zou gegeven hebben aan een "vriend" dat hij gebruik mag maken van het tuinperceel in het weekend. Zeteltje zetten, in het zonnetje zitten, bbq en zo. Da's ok.

Echter niemand weet dat dat gebruiksgenot ondertussen is geevolueerd naar een kot met douche en zonnepanelen, een waterput, een kennel en een postbus zonder nummer aan het hek. Een soort semi-bewoning dus, volledig gratis en zonder enige bijdrage. Plus duidelijke bouwovertredingen.

Voor alle duidelijkheid: mijn vader is de eigenaar, niet ik of mijn broer. Er is geen enkel contract opgesteld. Dit zou een mondelinge overeenkomst zijn tussen mijn broer en die vriend, waar ik niets van wist, noch mijn vader.

Ik denk dat ik deze beker aan mij laat voorbijgaan.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#21 , 01 mar 2021 22:13

u kan altijd in de naam van uw vader handelen, zeker als die permanent in het buitenland verblijft.

enige dat u dan moet dan is een ondertekende toelating aan hem vragen en niks beslissen zonder zijn goedkeuring op papier/mail.

kitkatty
Topic Starter
Berichten: 19

#22 , 01 mar 2021 23:46

Dank u wel, Drone. Ik ga hem vanavond nog de foto's doorsturen en om instructies vragen.

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#23 , 02 mar 2021 09:44

Ga ondertussen al eens praten met de wijkagent, met een beetje geluk kent die de bezetter bij volledige naam en weet je ineens ook naar waar je het AS moet sturen. Plus dat die wijkagent misschien weet in welke periode die bouwsels daar zijn opgetrokken

Franciscus
Berichten: 38599

#24 , 02 mar 2021 10:16

Document waarop best beide Eid opstaan voor en achterkant en waarin uw vader verklaart dat u volledige naam en geboortedatum en plaats aangesteld wordt als algemeen lasthebber* en in zijn naam alle nodige beslissingen mag treffen en hem in rechte mag vertegenwoordigen.
*of specifiek voor die zaak.

Heb dat zelf gedaan voor een zieke aangetrouwde nicht waar ik alle 'juridische' zaken en ook haar eigendommen 'beheerde' wel steeds met ruggespraak. Ook alle verkopen geregeld maar ze is overleden net voor tekenen van de akten. Dan waren de twee andere lasthebbers aan bod die ook de erfgenamen waren.

kitkatty
Topic Starter
Berichten: 19

#25 , 02 mar 2021 11:18

Dank u Franciscus. Ik vrees er wel voor dat mijn specifieke familiesituatie en de vergevorderde leeftijd van mijn ouders de zaak niet zal helpen. Die mensen zijn moe. Het is ook zeer moeilijk telefonisch en geen internet contact. Ik wacht nog af. Misschien kan ik beter persoonlijk eens tot daar gaan in de hoop dat de bezetter er is, om met hem te praten. Uiteindelijk stoort het mij niet zozeer dat hij gebruik maakt van het perceeltje, maar het stoort mij dat hij bouwovertredingen begaat op andermans grond. Da's erover.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#26 , 02 mar 2021 13:03

Lijkt me op basis van uw beschrijving mogelijk zelfs een soort tiny house - bedoeld voor bewoning.

Niet mee talmen - aktie !

Terug naar “Andere”