vakantie woning ongewenst bezetten

Poxers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

vakantie woning ongewenst bezetten

#1 , 27 sep 2020 18:47

Dag Iedereen,

Een vakantie woning (gelegen in een recreatiegebied) werd te koop aangeboden op de immo markt.
Een potentiele koper meld zich via het immo bureau, en wil het pand aankopen op voorwaarde dat die er direct (nog voor de opmaak compromis) mag intrekken.
Er word een aankoopbelofte opgemaakt door immo kantoor voor de duur van 1 maand, daarin staat prijs etc.. er word een verhuur voor vakantie opgemaakt tussen verkoper en koper voor 1 maand.

We zijn nu 2 maand verder, koper bezet vakantiehuis nog steeds, zonder contract, zonder compromis, steld nu vast dat er kosten aan de vakantiewoning zou zijn, en verlaagd het bod met 15%, dus men betrekt een vakantie woning met een aankoopbelofte waarin staat de prijs, en de duur en dat na die maand men direct het pand moet verlaten, maar men blijft gewoon in het pand, zonder contract, zonder compromis, en besluit dan even om de compromis niet te tekenen en de verkoop prijs te proberen te verlagen, want: 'ik teken niet, er zijn kosten aan, mijn aankoopbelofte is toch verlopen dus trekt jullie plan maar.

Er is nooit een huurcontract geweest, behalve 1x vakantiehuur er is anders geen verbindende overeenkomst, is er hier een rechter nodig aub?
Zal klacht indienen bij de politie wegens het ongewenst bezetten, na die maand was die zogenaamde koper/bezetter eigenlijk ook gewoon aan het inbreken?
Procedures heb ik niets aan, ik zou dat ook nergens moeten doen denk ik.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 27 sep 2020 18:57

Staat de domicilie er?

Poxers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 sep 2020 20:05

Staat de domicilie er?
Beste, neen geen domicilie, domicilie is er in principe niet toegelaten in dit gebied.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 27 sep 2020 20:20

"Er word een aankoopbelofte opgemaakt door immo kantoor voor de duur van 1 maand,"

Die aankoopbelofte is niet vervallen hoor...hij moet binnen de maand de koop aangaan.

zie uitleg;
https://bobinvest.be/de-vastgoedvragen- ... te-geldig/
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Andere”