Misleidende/verkeerde info Fluvius

Feyd-Rautha
Topic Starter
Berichten: 6

Misleidende/verkeerde info Fluvius

#1 , 06 apr 2020 11:34

Beste forumleden

Naar aanleiding van het bouwen van een woning moet ik een werfkast plaatsen. Ik zou een werfkast met definitieve kabel willen plaatsen om kosten te besparen. Op het moment dat de aansluiting moet gebeuren zal er nog geen energiebocht geplaatst zijn/kunnen worden.

Op een folder van Fluvius staat de mogelijkheid beschreven om een werfkast op de rooilijn te plaatsen met een definitieve kabel, waarbij deze kabel dan ingegraven wordt. Later, wanneer de wachtbuizen en energiebocht geplaatst zijn zou dan deze kabel door de energiebocht getrokken kunnen worden om dan definitief in de woning aan te sluiten.
Het betreft deze folder, p. 40: https://www.fluvius.be/sites/fluvius/fi ... lateur.pdf

Deze folder kan gewoon via de website van Fluvius geraadpleegd worden.

Na contact met Fluvius vertelt men mij dat het gebruik van een werfkast met ingraven van de definitieve kabel niet mogelijk is omwille van:
1) veiligheidsrisico
2) veel storingen wanneer deze kabel zou verplaatst worden

Aangezien mijn gewenste situatie klaar en duidelijk beschreven staat in een recente (maart 2019) folder van Fluvius lijkt het mij vreemd dat men dit weigert.

Is dit geen vorm van misleidende informatie ?
Kan ik eisen dat men dit toch uitvoert zoals voorzien in de folder ?

ps: pittig detail: deze exacte folder bestond reeds toen Fluvius nog Eandis was. Men heeft gewoon de naam "Eandis" aangepast naar "Fluvius". Ik zou verwachten dat men dan deze folder zou updaten indien de betreffende mogelijkheid niet meer gewenst zou zijn.

pps: het alternatief is om een voorlopige kabel te gebruiken. Maar deze MOET ondergronds aangesloten worden (geen kabine of paal aanwezig), en dit kost onmiddellijk 500+ euro meer (excl. prijs kabel).

Graag jullie input.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding