erfpacht

NatVanDam
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

erfpacht

#1 , 21 dec 2019 15:43

Hallo,

Ik heb zeer veel interesse in een woning met een klein horecazaakje aangebouwd midden in een bosrijk gebied waar een immens grote speeltuin van het stad staat, welke volledig vernieuwd is sinds een jaar of 2...
Juist het huis zou boven nieuwe ramen moeten hebben, de badkamer mag ook een ferme opfrisbeurt krijgen en dan word er nog gestookt op mazout :(
en het kleine horecazaakje dat ernaast ligt, zou ook grotendeels moeten veranderen..
dan komt de clou van het verhaal, we mogen zelf het contract opstellen etc om een voorstel te bieden naar de eigenaar van het gehele gebouw en grond, het stad... ik had gedacht aan een erfpacht, na research op het internet kom ik nergens met mijn vraag hoeveel ik moet voorstellen qua bedrag, canon, 5% van de grondwaarde... dat weet geen kat :o

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 dec 2019 16:08

En wat is nu juist uw vraag?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 21 dec 2019 19:40

Raadpleeg al zeker uw notaris en enkele erkende schatters om enig idee te hebben.
Ineens ook wateropvang - isolatie en zonnepanelen voorzien.
Verwarming ook gas heeft zijn beperkingen...wie gaat de leiding betalen tot aan uw erf?

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 dec 2019 20:09

Erfpacht wil zeggen maandelijks/jaarlijks een beperkte vergoeding betalen, maar alle werken doen ipv de eigenaar, en op het einde het pand in een perfecte staat van onderhoud teruggeven.. Periodes lopen van 33 tot ben met 99 jaar.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 21 dec 2019 21:09

Bos, speeltuin....

Best eens navragen of je wel mag doen wat je van plan bent te doen, voor de zekerheid?

Terug naar “Andere”