Renovatie -> stakingsbevel

Gentbp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Renovatie -> stakingsbevel

#1 , 06 nov 2019 13:02

Dag,

Ik ben begonnen met verbouwingswerken aan mijn rijwoning.

Voor een van deze werken ( dakuitbouw langs de voorzijde ) had ik een bouwvergunning nodig, wat ik niet wist. Blijkbaar mag een dakuitbouw enkel vanachter zonder vergunning.

Lang verhaal kort, de buren hebben de politie gebeld ( zonder eerst af te stemmen met mij hoe of wat ) en er werd een PV opgesteld en een stakingsbevel aan de werken, uitgeschreven.
Gedurende de tijd dat de architect aangesteld werd en de goedkeuring van het nieuwe plan zijn er een 6 tal maanden verstreken. Heel die tijd kwam er overal water binnen in de slaapkamers en werd er een grote schade aangericht in mijn huis. Ik heb meerdere malen gemaild, gebeld en gegaan naar de afdeling stedenbouw en hen gesmeekt om mij toe te laten om de werken een beetje af te ronden, zodoende er geen water binnenkomt, maar dit werd genegeerd. Hier heb ik ook schriftelijk bewijs van ( mails ).

Nu klaagt diezelfde buur mij aan dat er door mij waterschade is in haar huis, terwijl ik deze niet mocht verder afwerken...
Alle werken zijn door mij zelf uitgevoerd, dus ik kan me niet richten tot de verzekering van de aannemer.

Mijn vraag is de volgende:
Kan ik ergens de schade claimen aan mijn eigen woning? Mijn verzekering beweert dat ze niets wensen te dekken gedurende renovatieprojecten...


ps:De schade van de buur zal door mijn BA gedekt worden.

Bedankt alvast voor

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 06 nov 2019 13:15

Als die schade het gevolg is van illegale werken, dan vrees ik er een beetje voor.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 nov 2019 14:38

Om schadevergoeding te vorderen moet je eerst bewijzen dat iemand een fout gemaakt heeft. Op het eerste zicht zie ik niet wie er, tenzij jij zelf, een fout gemaakt heeft.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 06 nov 2019 16:08

Als eigenaar had je ervoor moeten zorgen dat het dak voorlopig waterdicht werd afgedekt. Heeft er iemand u expliciet verboden uw dak waterdicht te maken?
Indien ja dan kan je die aanklagen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 06 nov 2019 16:54

Waterdicht maken kan trouwens ook met een zeil.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 06 nov 2019 17:40

Waterdicht maken kan trouwens ook met een zeil.
Dat bedoelde ik ook

Marvra
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 nov 2019 14:41

Een dakuitbouw van achter mag ook niet zonder vergunning.

Terug naar “Andere”