Misbruik

XennoS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Misbruik

#1 , 25 okt 2019 23:52

Beste,

Welke stappen kan ik ondernemen als mijn stiefouders mij gebruiken als een financieel plan.
Dus vanaf 18jaar een huis gekocht, werd ik onderdruk gezet(dreigend) door stiefouders om die te renoveren en te verkopen waarbij ik geen voordelen aan heb dan alleen maar bestolen te zijn. zij doen de renovatie zelf. Is er een mogelijkheid om hen te doen dwingen om een lening over te nemen en mijn kosten terug te krijgen die ik de komende 5 jaar heb betaald als lening? of zijn er andere mogelijkheden? Ik werd meermaals naar een advocaat gestuurd, met als antwoord van de advocaat dat hij niets kan doen. dat ik zelf de stap moet nemen naar de verkoop toe. maar ik heb schrik dat stiefouders steeds meer gaan dreigen.

Mvg,

X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 okt 2019 12:00

Dus vanaf 18jaar een huis gekocht, werd ik onderdruk gezet(dreigend) door stiefouders om die te renoveren en te verkopen

Het huis is dus van u :?:

Is het ook volledig van u :?:
Dus in volle eigendom, zowel de "naakte" eigendom als het vruchtgebruik :?:


Niemand kan u dwingen een huis te verkopen - tenzij die persoon al mede-eigenaar is, of de bank omdat lening niet betaald wordt , schuldeisers, ...


Of is het al verkocht - aan wie dan :?:
Als het verkocht werd, hebt u via de notaris toch de koopsom gekregen :?:
(en heeft de bank terugbetaling gevraagd van hypothecaire lening)

Is er een mogelijkheid om hen te doen dwingen om een lening over te nemen
Neen, net zo min als je iemand kan dwingen een huis te verkopen ... (met uitzonderingen boven gegeven)

en mijn kosten terug te krijgen die ik de komende 5 jaar heb betaald als lening?
"De komende 5 jaar" is in de toekomst
"Betaald heb" is in het verleden


Verduidelijk uw verhaal eens

Ik werd meermaals naar een advocaat gestuurd, met als antwoord van de advocaat dat hij niets kan doen.
Aan voldongen feiten kan een advocaat ook niets meer veranderen ...
Je moet zelf zorgen dat er geen voldongen feiten gebeuren die je zelf niet wil

ik heb schrik dat stiefouders steeds meer gaan dreigen.
U bent ouder dan 18
U hebt geen enkele verantwoording meer af te leggen tegenover stiefouders
U hoeft niet bij hen te blijven wonen
Als zij in uw huis wonen, kan u hen daar laten uitzetten (via Vrederechter) - tenzij ze bvb vruchtgebruik hebben ...

eylis
Berichten: 8840

#3 , 27 okt 2019 12:44

Ik probeer even het verhaal te reconstrueren: wonen je stiefouders in jouw woning waarvoor je alsnog een lening lopende hebt en die je zelf afbetaalt. Doen jouw stiefouders zelf enkele renovatiewerken in je woning? Dan heb ik het idee dat je zo snel mogelijk een uitzetting eist voor de rechtbank als ze daar zonder huurcontract verblijven. De verbouwingskosten: hoe kunnen ze dat bewijzen. Was dat met jouw instemming: was daar een overeenkomst over gemaakt? En dan hun verblijf: betaalden ze daar voor? Zoals het verhaal er nu uitziet (voor mij) verkoop jij het huis zoals je wil en krijgen je stiefouders daar niets van betaald. Geef best wat meer info.

Reclame

Terug naar “Andere”