Onteigening / hoogdringendheid

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

Re: Onteigening / hoogdringendheid

#16 , 14 okt 2019 16:58

Blijkbaar wordt hier de hoogdringendheid niet echt betwist, maar is het een centenkwestie. Mag ik er u op wijzen dat openbare besturen o.a. afhankelijk zijn van schattingsverslagen en dat de uitgaven steeds moeten verantwoord worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 14 okt 2019 19:46

Waar ze in het verleden nog open stonden tot dialoog, en luisterden, krijg je nu direct een aangetekende brief van een collega van hen, die eist dat je akkoord gaat met een nog lager bod dan het oorspronkelijke bod, of anders schermen ze met naar het gerecht te trekken.
En resultaat is dat AWV niets meer gedaan krijgen op redelijke termijn, want meer en meer mensen trekken hierdoor ook uit principe naar rechtbank.

Is er nog iets dat ik kan doen?
Procederen
Maar AWV heeft meer geld (dat van ons) dan jij ...

leek320
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 okt 2019 21:07

Blijkbaar wordt hier de hoogdringendheid niet echt betwist, maar is het een centenkwestie. Mag ik er u op wijzen dat openbare besturen o.a. afhankelijk zijn van schattingsverslagen en dat de uitgaven steeds moeten verantwoord worden.
Ik had laten vallen dat ik me aan het verdiepen was in die hoogdringendheid, en hoe dat uitdraait in een rechtbank. Volgens mij heb ik daarom een aangetekende brief gehad ZONDER enige vorm van argumentatie. In het andere geval hadden ze er allicht wel "wegens hoogdringendheid" van gemaakt en dat voor iets dat al jaar en dag aansleept.

Reclame

leek320
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#19 , 14 okt 2019 21:14

Waar ze in het verleden nog open stonden tot dialoog, en luisterden, krijg je nu direct een aangetekende brief van een collega van hen, die eist dat je akkoord gaat met een nog lager bod dan het oorspronkelijke bod, of anders schermen ze met naar het gerecht te trekken.
En resultaat is dat AWV niets meer gedaan krijgen op redelijke termijn, want meer en meer mensen trekken hierdoor ook uit principe naar rechtbank.
Ik vind het erg dat je als burger gewoon geen recht op onderhandelen meer krijgt, maar direct de mond wordt gesnoerd door te dreigen met de rechtbank.
Zo een manier van opereren vind ik bijzonder twijfelachtig en geen goede evolutie.
Ik kan daarom de mensen geen ongelijk geven die uit principe naar de rechtbank trekken.

Terug naar “Andere”