Huis op naam van partner

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

Huis op naam van partner

#1 , 19 aug 2019 20:43

Beste,

Al enige tijd woon ik bij mijn partner in, in zijn huis. Hij heeft dit huis, alleen, gekocht en dit staat dus volledig op zijn naam.
Ik betaal dan een vast bedrag naar onze gezamenlijke rekening, dit dient deels als 'huur'.
Echter zouden we ons nu willen indekken voor de gevolgen van een eventuele relatiebreuk en/of overlijden.

Bij relatiebreuk zou ik van mijn partner 3 maanden de tijd krijgen om te verhuizen, mits ik in die periode de 'huur' blijf betalen.
Bij een eventueel overlijden van mijn partner, zou hij willen dat het huis naar zijn ouders gaat en dat ik het vruchtgebruik krijg en de 'huur' dan betaald aan zijn ouders. Dit voor minimaal 1 jaar.

Hoe kunnen wij dit op papier, officieel vastleggen? Wat moeten we hiervoor doen en hangen hier kosten aan vast?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 aug 2019 09:15

Gewoon op papier zetten, beiden ondertekenen en laten registreren. Je kan het ook laten opstellen door een notaris.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 20 aug 2019 18:29

Hela : als jij het vruchtgebruik krijgt, moet jij geen huur betalen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”