fiscaliteit Mobile Home

dannyvangool
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

fiscaliteit Mobile Home

#1 , 27 jul 2019 13:04

Wij kochten een niet verankerd verplaatsbaar verhuurobject(lees stacaravan). Het vakantiepark verhuurt onze caravan en in de plaats krijgen we maandelijks een vaste vergoeding. Vraag 1 is zo'n object een roerend of niet roerend goed?; volgens sommige mensen roerend omdat het verplaatsbaar is.
Vraag 2: dienen we de inkomsten van verhuur in te vullen op de personenbelasting?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jul 2019 13:55

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jul 2019 14:20

Persoonlijke mening ( Marcus verbeter mij ).
1. uw stacaravan is een onroerend goed : omdat het de bedoeling is dat de stacaravan daar constant staat, daarom wordt het onroerend ipv roerend.
2. De ontvangen vergoeding is natuurlijk aan te geven als inkomsten.

3. Het vakantiepark kan als eigenaar beschouwd worden gezien constante plaatsing : dus K.I. en aangifte huurinkomen ter zijner laste. Dit tot u de caravan terug weghaalt dan wordt het terug roerend en geen K.I.
of u moet het als tweede verblijf houden.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 jul 2019 16:15

Denk niet dat er op een stacaravan KI verschuldigd is. Je zal de huurinkomsten dus moeten aangeven aan vadertje staat.
En volgens mij is een stacaravan ook een roerend goed. Hang het achter uw (sterke) wagen, en je bent er mee weg.
Een onroerend goed is iets dat me niet kan meenemen zonder breken.(tenzij een eventueel tuinhekje dat je rond bouwde)
Een stacaravan is geen mobil-home. Dat zijn 2 verschillende zaken.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 jul 2019 19:03

Denk niet dat er op een stacaravan KI verschuldigd is. Je zal de huurinkomsten dus moeten aangeven aan vadertje staat.
En volgens mij is een stacaravan ook een roerend goed. Hang het achter uw (sterke) wagen, en je bent er mee weg.
Een onroerend goed is iets dat me niet kan meenemen zonder breken.(tenzij een eventueel tuinhekje dat je rond bouwde)
Een stacaravan is geen mobil-home. Dat zijn 2 verschillende zaken.
Een sta caravan is inderdaad een roerend goed; maar veranderd in onroerend door het feit hij constant blijft op het vakantiepark en
verhuurt wordt door het vakantiepark. Als TS de caravan weghaalt, wordt die terug roerend.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 28 jul 2019 14:08


Terug naar “Andere”