Bouw half open bebouwing , tijdelijk gebruik perceel buren

Hanspem
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bouw half open bebouwing , tijdelijk gebruik perceel buren

#1 , 02 jul 2019 22:27

Sinds begin deze week is na 4 jaar onze omgevingsvergunning goedgekeurd.

Het wordt een half open bebouwing.

Door de problemen met de gemeente in verband met de omgevingsvergunning is de band met de buurman niet meer zo goed.

Toch was er per mail afgesproken van zodra ik de goedkeuring van de gemeente had om te kunnen bouwen, we even rond de tafel konden zitten om vanalles af te spreken zodat ik tijdelijk een deel van hun perceel kan gebruiken voor de opbouw van mijn nieuwbouwproject.

Echter nu ik de goedkeuring heb, reageert de buurman niet meer op mijn mails.

Technisch gezien is het niet mogelijk de nieuwbouwwoning (kelder) op te richten zonder het tijdelijk gebruik van een stuk perceel van de buren.

Kan ik dit op 1 of andere juridische manier afdwingen of wat zouden mijn vervolgstappen kunnen zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1141

#2 , 03 jul 2019 08:14

...Technisch gezien is het niet mogelijk de nieuwbouwwoning (kelder) op te richten zonder het tijdelijk gebruik van een stuk perceel van de buren....
Klopt niet, volgens jou zou dan geen enkele stadswoning meer kunnen gebouwd worden ?
Je kan 100% bouwen op je eigen perceel zonder hinder of schade bij de buur, maar je zal hiervoor wel financieel de consequenties voor moeten nemen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2019 08:21

Zoals lukasi schreef ga eens in de stad zien hoe men daar grote kelders en parkeer garages zet zonder de grond van buurman te gebruiken

En bij u is het dan nog half open bebouwing ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jul 2019 17:09

en kan je niet werken met een tijdelijke inname van het openbaar domein? Dat je werkt vanaf de straat in plaats vanaf het terrein van de buren? Dan zal de straat wel een aantal dagen afgesloten zijn, maar dan is dat maar zo...
De inname openbaar domein moet wel goedgekeurd worden door de politie en de betrokken gemeente.

Terug naar “Andere”