tuinhuis

bluepete
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

tuinhuis

#1 , 19 jun 2019 13:07

wij wonen in een rijhuis met een smalle tuin.
tussen de tuinen staan houten tuinschermen 1.80m + 20 cm betonnen boordsteen ongeveer.

Nu is mijn buurman een tuinhuis aan het plaatsen dat minstens 30cm daarboven komt en dan moet het dak er nog opkomen.

Hij plaatst het ook zo goed als tegen de tuinschermen( ongeveer 5 cm eraf)

Kan dit wettelijk zo?

ik lees elders iets over een vergunde scheidingsmuur, is dat van toepassing op een houten tuinscherm?

mvg

bluepete

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 19 jun 2019 15:05

Gezien het gaat om een achtertuin mag hij tegen de bestaande scheidingsmuur bouwen. een tuinscherm heeft die functie ook. De max hoogte van het tuinhuis mag niet hoger zijn dan 3,5m van grond tot nok

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2019 15:26

tussen de tuinen staan houten tuinschermen 1.80m + 20 cm betonnen boordsteen ongeveer.

Nu is mijn buurman een tuinhuis aan het plaatsen dat minstens 30cm daarboven komt
Ja daar moet toch een Nederlander kunnen in recht staan !.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2019 11:52

vraag eens na bij de gemeente wat de voorschriften zijn. In veel gevallen mag een tuinhuis slechts zonder vergunning gezet worden als het op 1 meter van alle perceelsgrenzen blijft, maximale nokhoogte van 3,5 m² heeft en een maximale oppervlakte van 40m² (alle bijgebouwen samen).

Vraag 1 is altijd: mag ik het bouwen?
vraag 2: heb ik een vergunning nodig?

Bij deze link https://www.omgevingsloketvlaanderen.be ... ijgebouwen zit je dus al bij vraag 2

Terug naar “Andere”