De uitputtingsslag v2

Cubes
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee
Locatie: Limburg

De uitputtingsslag v2

#1 , 03 mei 2019 11:07

Hoi allemaal,

Naar jaarlijkse traditie wilde ik mijn 'uitputtingsslag' topic even updaten maar aangezien het dateert van 2011 is het automatisch gelocked en kan ik niks meer toevoegen.
De uitputtingsslag v1

Kort samengevat betreft het hier het opsplitsen van een ruim perceel bouwgrond in twee kleinere (lees: betaalbare) kavels voor halfopen bebouwing. Één van die twee HOB's is de onze.

De meningen:
Gemeente: Topidee, we streven naar kleinere kavels om de open ruimte in de gemeente te bewaren - Positief advies.
Deputatie: Topidee, dit is goed goed bestuur van de gemeente en past in de beleidsvisie van vlaanderen (betonstop etc) - Verleent de vergunning.
Onze buren: Niks van, wij wensen geen halfopen bebouwing in onze wijk. Deze passen hier niet en tasten ons woongenot aan.
De raad voor vergunningsbetwistingen: De buren hebben gelijk. Halfopen bebouwingen kunnen niet tenzij ze grenzen aan een andere halfopen bebouwing. Wanneer de twee percelen links en rechts open bebouwing zijn is dat niet wenselijk. Het feit dat er 5 huizen verder wel hob is, is niet relevant.

En zo is de impasse compleet. Dit dossier blijft intussen ruim 8 jaar over en weer gaan tussen de deputatie, die ons de vergunning verleent en de raad voor vergunningsbetwistingen die ze opnieuw vernietigt. Die cyclus duurt telkens ongeveer anderhalf jaar en kost een klein fortuin aan advocatenkosten.
Momenteel lopen er 5 simultane dossiers over hetzelfde gegeven bij de raad en een uitweg is er niet.

Ziezo, tot volgend jaar iedereen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding