sleutel niet terug krijgen..

karrin
Topic Starter
Berichten: 4

sleutel niet terug krijgen..

#1 , 26 mar 2019 21:59

±12 jaar geleden werd er bij ons in het straat een groente-en fruitwinkel geopend, wegens plaatsgebrek bij hun in de koeling werd er mijn moeder gevraagd of ze eventueel onze garage aan hun kon 'uitlenen', nu wij gebruikte de garage toch niet dus dacht waarom ook niet. De garage hebben ze jarenlang gebruikt, ze hebben er nadien ook een kleine koeling in laten installeren zonder tegenstand van ons omdat ze hadden gezegd dat als we onze garage terug wouden dat ze die koeling dan gewoon konden afbreken. Vorig jaar in mei kreeg ik van een van mijn buren te horen dat de winkelier ging verhuizen, ik ging ervan uit dat ik door de winkelier hiervan op de hoogte zal worden gebracht, wat dus niet gebeurde want in augustus ging ik naar de winkel, en zag dat de winkel zo goed als leeg was. Er was een gesprek gaande( de moeder van de winkelier) met een van de klanten naar waar ze gingen verhuizen. hierdoor kwam ik het te weten. Ik had toen al gevraagd hoe het dan zit met de garage waarop ik de antwoord kreeg dat ik het met de winkelier moest bespreken omdat zij niet wist wat te doen, nu de winkelier was zelf niet aanwezig, waardoor ik dus een tijdje heb moeten wachten tot hun nieuwe winkel werd geopend (eind september). Toen ik uiteindelijk naar de nieuwe winkel kon gaan (begin oktober)was de winkelier gelukkig aanwezig. ik had haar over de garage gevraagd en wanneer ik de sleutel van de garage kon terug krijgen, hierop kreeg ik een heel uitleg over dat ze de sleutel voorlopig nog niet kon geven aan mij, omdat ze een dagvaarding had ontvangen door 1 van haar vorige werknemers die in de vorige winkel werkte. En omdat de koeling tot die winkel behoorde moest ze alles laten staan van de winkel tot er een oplossing werd gevonden voor hun conflict. vanaf vorig jaar september tot nu toe heb ik nog altijd de sleutel niet gekregen. terwijl ze enkele weken geleden nog had gezegd dat ze voor de laatste keer nog eens moest samenzitten met de vorige werknemer, dat ik dan de sleutel zal terugkrijgen en dat ze de koeling dan konden afbreken. als ik erachter vraag krijg ik als antwoord 'oh ja ik moet die sleutel nog altijd geven, ik kom het in de week brengen'. Op dagen dat ze zelf niet aanwezig is in de winkel vraag ik aan haar werknemers (jobstudenten meestal) om haar even te doen herinneren over de garage. Zonder resultaat, de koeling staat er nog steeds en de sleutel heb ik nog steeds niet ontvangen.

Wat kan ik hieraan doen? de garage is van mij dus ik kan waarschijnlijk wel het slot veranderen, maar hoe zit het dan met die koeling mag ik die zelf afbreken en wegdoen, of moet ik echt wachten tot ze die zelf komen afbreken?

graag wat advies A.U.B.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 mar 2019 09:04

Wat een roman. Je geeft veel informatie naast de kwestie, maar niet de juiste.
Was er een contract opgemaakt? Wat staat daarin ivm opzeg en einde ? Werd er een vergoeding voor dat gebruik betaald? Heb je hun al een aangetekende brief gestuurd?

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2019 11:20

Ik zou een aangetekend schrijven sturen naar de winkelier. Met ongeveer deze inhoud; uw spullen staan in mijn eigendom, ik vraag u om ze binnen x dagen weg te nemen, doet u dit niet dan beschouw ik deze als mijn eigendom. op xxx datum zal ik het slot van de garage veranderen.

Volgens mij zou dat voldoende moeten zijn.

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 27 mar 2019 11:23

Dus er werd 12 jaar lang een garage uitgeleend zonder enige vergoeding?

karrin
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 27 mar 2019 11:59

zonder contract.. zonder vergoeding.. destijds regelde ze dat mijn moeder, ik was toen nog maar 15..

Terug naar “Andere”