Parkeren op privé eigendom

erika22
Topic Starter

Re: Parkeren op privé eigendom

#31 , 22 sep 2010 11:08

Maar neem nu het vb van de nagelstrips.

Kunnen ze dan mij veranwtoordelijk stellen voor de schade aan hun banden?

Ik vraag dit niet omdat ik nagelstrips ga leggen hoor :mrgreen:

Maar omdat ik mij afvraag hoe het bvb zou gaan als er morgen een dakpan naar beneden komt op een auto die er staat.
Of als mijn zoontje met zijn fiets tegen een wagen rijdt die op mijn privé staat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#32 , 22 sep 2010 11:44

Om alle mogelijke ideeen te voorkomen, de nagelstrips zijn een heeeeeeeeeel slecht idee.

Bij beschadiging door kinderen of een dakpan zal de eigenaar van de wagen zijn verzekering dienen aan te spreken. Deze zullen mogelijkerwijs bij uw verzekering aankloppen. Als u deze dan vriendelijk meedeelt dat mijnheer onwettig en ongewenst gepaarkeerd stond ondanks herhaaldelijke verwittigingen zal hij het moeilijk krijgen. Vandaar dat het ook belangrijk is zo spoedig mogelijk een bordje te laten plaatsen met daarop duidelijk leesbaar de tekst privaat terrein, het artikel uit het veldwetboek en indien er nog wat plaats is het universele wegsleepsymbool.

eylis

#33 , 06 okt 2010 16:51

zet om te beginnen echt enkele bloempotten. (met net te weinig ruimte tussen om een auto door te laten :-)
Dat durven ze echt niet verplaatsen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#34 , 06 okt 2010 17:55

Hangt er dus vanaf is het bebouwde kom of niet
is het openbaar of niet
is het een voor het publiek toegankelijke plaats of niet enz

2.41. "Gelijkgrondse berm" : de ruimte, onderscheiden van het trottoir en het fietspad, begrepen tussen enerzijds de rijbaan en anderzijds een sloot, een talud, de grenzen van eigendommen, die zich op hetzelfde hoogteniveau bevindt als de rijbaan en gevolgd mag worden door de weggebruikers, bepaald onder de voorwaarden van dit besluit.

De gelijkgrondse berm is meestal niet met verhard materiaal aangelegd en moeilijk begaanbaar voor de voetgangers.

2.42. "Verhoogde berm" : een ruimte die hoger ligt dan het rijbaanniveau, onderscheiden van het trottoir en het fietspad, en die tussen deze rijbaan ligt en een sloot, een talud, of grenzen van eigendommen.

2° Buiten de rijbaan op de gelijkgrondse berm of, buiten de bebouwde kommen, op eender welke berm.

Indien het een berm betreft die de voetgangers moeten volgen, moet langs de buitenkant van de openbare weg een begaanbare strook van ten minste 1,50 meter breed vrijgelaten worden.

Indien de berm niet breed genoeg is, moet het voertuig gedeeltelijk op de berm en gedeeltelijk op de rijbaan opgesteld worden.

Indien er geen bruikbare berm is, moet het voertuig op de rijbaan opgesteld worden.

24, lid 1,1°, 2°, 4°, 5° en 6°
Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

* op de trottoirs en, binnen de bebouwde kommen, op de verhoogde bermen, behoudens plaatselijke reglementering;

De verhoogde berm is meestal niet met verhard materiaal aangelegd en moeilijk begaanbaar voor voetgangers.

Terug naar “Andere”