#31 , 23 jul 2011 14:23
Ik ga dit topic weer even naar boven brengen omdat ik weer met een aantal vragen zit. Sinds enige tijd heeft mijn vader contact met een vrouw die 21 jaar jonger is dan hem (hij is 75 en zij 54). Ik weet niet zeker of er een relatie is maar ik vermoed dit wel , mijn vader beweert van niet of durft het mij niet te zeggen maar zoals ze met elkaar omgaan doet me toch vragen stellen. Ik weet niet goed hoe ik dit met formuleren maar stel dat die twee toch een koppel zouden zijn en die dame wilt na een tijd bij hem wonen, beschikt zij dan automatisch ook over een vruchtgebruik? Die dame zou ook kinderen hebben, hoeft mijn vader (in geval van) die ook onderdak geven? Hoe zit het met mijn rechten als naakte eigenaar? Moet ik dit alles zomaar goedvinden? Stel dat die dame verbouwingen wilt doen, kan dit dan al dan niet met mijn toestemming? Indien mijn vader komt te overlijden, kan ik die dame dan buiten zetten of eventueel huur vragen?Indien zij toch een vruchtgebruik verkrijgt en zij komt ooit te overlijden, hoe zit dat dan met haar kinderen worden zij dan mede erfgenaam? Zou het niet aangewezen zijn dat ik een staat van bevinding laat opstellen van de woning?
Zoals eerder vermeld in deze topic, heb ik de woning in 1982 geschonken gekregen van mijn wijlen grootouders en is sindsdien mijn naakte eigendom. Ik zelf ben ondertussen bijna 39 jaar en zelf huurder, mede omdat ik me geen tweede eigendom kan permiteren met mijn inkomsten. Ik beschouw deze woning enerzijds als mijn toekomst, anderzijds een brok misérie voor mijn leven op de dag van vandaag. Moest zijn vruchtgerbuik "doorlopen" naar deze dame, tja dan is mijn toekomst ook naar de haaien. Zou er ergens toch geen oplossing zijn, via de vrederechter desnoods om een akkoord te verkrijgen dat ik van mijn rechten en plichten kan afzien zodat ik verder kan met mijn leven en me zelf een eigendom kan aankopen en zonder nog onkosten te hebben van mijn naakte eigendom?
Wat staat me te doen?
Mvg