Badkamerdeur

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Badkamerdeur

#16 , 18 nov 2016 11:51

................. Waarbij meerderheid niet noodzakelijk gelijk staat met gelijk hebben, mag ik hopen?
In een democratie wel ;-). Beetje van de pot gerukt dat je "gelijk" kan hebben als het over de draairichting van een deur gaat :roll: . Voor mij maakt de draairichting geen bal uit. Ik zie geen echt grondige reden waarom het één beter zou zijn dan het ander. Ik zeg enkel dat ik in praktijk zie dat in de overgrote meerderheid de deuren van een badkamer naar binnen draaien. Punt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 18 nov 2016 11:56

Of een deur naar binnen of buiten opengaat heeft weinig met veiligheid te maken denk ik, maar meer de plaats hoe het best past.
Bij grotere badkamers zal hij meestal naar binnen opengaan, bij kleinere naar buiten.
In rusthuis waar ons moe verblijft gaan ze ook allemaal naar binnen open.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#18 , 18 nov 2016 12:03

In rusthuis waar ons moe verblijft gaan ze ook allemaal naar binnen open.
Tja, terwijl in zo'n situatie het argument "als de persoon onwel wordt en voor de deur ligt, heb je een probleem", net wel steek houdt. In een rusthuis zit je immers met een "risicogroep".

Moest het al wet zijn, zou het vast en zeker in een rusthuis niet met de voeten getreden worden, zou ik denken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105

#19 , 18 nov 2016 12:19

In de tijd dat ik nog bouwkunde en architectuur studeerde (en de dieren nog spraken) werd ons al diets gemaakt dat een badkamer en WC deur bij voorkeur naar buiten open ging omwille van veiligheid. Heb dat ik mijn 42 jarige beroepsloopbaan bijna altijd toegepast. Heden ten dage zijn de ruimtes echter zo krap berekend dat het bijna niet meer mogelijk is.

denlowie

#20 , 18 nov 2016 12:29

Ik denk dat men een deur plaatst waar het best past en het gemakkelijkst is, als je aan het renoveren bent en je heeft ruimte zat, dan doe je wat het gemakkelijkst is, ik heb nooit gedacht is is voor de veiligheid, bij mijn zoon badkamer is 2,5 op 4m, de over loop is 5,5X 4m daar staat niks waarom al de deuren niet naar daar laten open gaan, ook de slaapkamers draaien naar buiten !.
Meestal doet men ze draaien zoals het best past!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#21 , 18 nov 2016 12:46

Moest het al wet zijn, zou het vast en zeker in een rusthuis niet met de voeten getreden worden, zou ik denken.
Misschien gemakkelijker voor rolstoel gebruikers.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”