schriftelijke overeenkomst verbreken?

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: schriftelijke overeenkomst verbreken?

#16 , 21 okt 2013 23:30

Er staan geen voorwaarden in, blijkbaar hadden we ons eerst beter geïnformeerd? Dus kunnen er geen voorwaarden aan toegevoegd worden?
2. Achteraf kan men de voorwaarden niet wijzigen en er ook geen nieuwe aan toevoegen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Daisy10
Topic Starter

#17 , 21 okt 2013 23:36

Niks dan? Kun je dan het compromis niet in overleg ontbinden, dat heb ik toch ergens gelezen?

roharro

#18 , 22 okt 2013 00:24

Niks dan? Kun je dan het compromis niet in overleg ontbinden, dat heb ik toch ergens gelezen?
Enkel als de koper daarmee akkoord gaat.

Reclame

Daisy10
Topic Starter

#19 , 22 okt 2013 08:50

Maar dan vraag ik me toch eigenlijk wel af waarom je bij de notaris een compromis laat opstellen, als je er geen voorwaarden mag inzetten? Daar dient de notaris toch voor? Om voorwaarden aan de compromis toe te voegen? Ivm de lening, verlaten van het huis, enz... ?

KimSe

#20 , 22 okt 2013 09:05

Mocht de notaris de compromis hebben opgesteld zouden daar mogelijks wel voorwaarden in opgenomen zijn.
Jullie hadden echter al een ondertekend document vóóraleer naar de notaris te gaan...

Het staat je natuurlijk vrij met de kopers nog eens te spreken over die voorwaarden maar hier zal één en ander afhangen van de goodwill van alle partijen

roharro

#21 , 22 okt 2013 11:32

Maar dan vraag ik me toch eigenlijk wel af waarom je bij de notaris een compromis laat opstellen, als je er geen voorwaarden mag inzetten? Daar dient de notaris toch voor? Om voorwaarden aan de compromis toe te voegen? Ivm de lening, verlaten van het huis, enz... ?
Daarom is het steeds aan te raden het compromisdocument reeds bij de hand te hebben vooraleer de koop wordt gesloten. Beide partijen tekenen dan ineens die compromis. Als de compromis wordt opgesteld nadat de verkoop al is afgesloten kan men daar geen speciale bedingen meer in opnemen tenzij ze worden aanvaard door beide partijen.

Terug naar “Andere”