Parkeren op privé eigendom

Veebee

Re: Parkeren op privé eigendom

#16 , 20 sep 2010 13:47

Wel opletten dat de kasseien niet op de gemeentelijke grond liggen, anders zou je nog problemen kunnen krijgen als er auto's schade ondervinden.
En verwittig ook je vrienden, familie enz dat ze geen brokken maken aan hun wagens :)
Eventueel kan je op de zijkanten van die kasseien met wat silicone reflectoren aanbrengen of zo

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 sep 2010 15:45

Daar gaat het mij juist om, waarom moet ik op mijn eigen eigendom kosten gaan doen zodat er niemand kan staan, zelfs wij of bezoek van familie of vrienden.
Als ik een stuk braakliggende grond zie en er is geen andere plaats, dan ga ik daar ook op staat, zeker als de eigenaar geen kosten wil dien om kenbaar te maken dat het GEEN privaat grond is.
Hoeveel kost dat nu om daar gras te zaaien, en het is nog mooier ook dan een stuk braakliggende grond.
ik vermoed dat die kasseien niet veel gaan helpen. Daar rij je toch zo over, of ze moeten al minstens 15 cm hoog zijn

eylis

#18 , 20 sep 2010 16:42

wij hadden ook dat probleem:
hebben een rij grote stenen gepoot aan onze "voortuin"grens, ook twee grote planten en vlak voor de deur een strook opengelaten zodat wij met onze auto zijdelings onze privéstrook kunnen oprijden. Algauw hadden de "privé"parkeerders door dat het niet de bedoeling is dat ze daar parkeren.

Reclame

Franciscus

#19 , 20 sep 2010 18:18

Ik heb daar al enkele malen uitgebreid over geschreven met de nodige teksten - via 'wielklem' dacht ik krijgt je de meeste teksten.
U kan op uw privé grond doen wat u wil.
Parkeerplaatsen zijn wettelijk alleen die plaatsen waar het 'mag' dus een omgebouwde voorhof is principieel geen parkeerplaats ... maar indien daar geparkeerd 'moet' de politie optreden.

Pas als het veldwetboek van toepassing is kan de politie daar ook verbalisseren... en laten wegtakelen.

Een wielklem kan ook - ik weet wie het heeft toegepast en met resultaat maar dan moet alles juridisch wel kloppen.
(Het was een firmajurist die met wat 'hulp' de zaak heeft laten uitvoeren en met resultaat. Maar je hebt natuurlijk mogelijk wel een aantal brieven van advocaten en deurwaarders met vaststellingen en dan moet je dus goed weten wat je moet antwoorden.)

Vandebos ... misschien eens die teksten ook onderaan je postings zetten :D

Franciscus

#20 , 20 sep 2010 18:18

aan mava105: en dan sta je op een berm en dat is evenzo strafbaar.

roharro
Juridisch actief: Ja

#21 , 20 sep 2010 18:28

Ik heb daar al enkele malen uitgebreid over geschreven met de nodige teksten - via 'wielklem' dacht ik krijgt je de meeste teksten.
U kan op uw privé grond doen wat u wil.
Parkeerplaatsen zijn wettelijk alleen die plaatsen waar het 'mag' dus een omgebouwde voorhof is principieel geen parkeerplaats ... maar indien daar geparkeerd 'moet' de politie optreden.

Pas als het veldwetboek van toepassing is kan de politie daar ook verbalisseren... en laten wegtakelen.

Een wielklem kan ook - ik weet wie het heeft toegepast en met resultaat maar dan moet alles juridisch wel kloppen.
(Het was een firmajurist die met wat 'hulp' de zaak heeft laten uitvoeren en met resultaat. Maar je hebt natuurlijk mogelijk wel een aantal brieven van advocaten en deurwaarders met vaststellingen en dan moet je dus goed weten wat je moet antwoorden.)

Vandebos ... misschien eens die teksten ook onderaan je postings zetten :D
Een aantal jaren geleden hebben we de wielklem ook moeten toepassen in een privé parking van een appartementsgebouw.
Het probleem van wildparkeren was binnen de kortste keren van de baan en heeft zich sindsdien nooit meer herhaald. De VME/syndicus hebben toen een viertal brieven ontvangen met dreigementen van advocaten. Daar is nooit op gereageerd, hebben ook nooit meer iets vernomen. De brieven hangen sedertdien ingekaderd in plastiek aan de ingang van de garage met in rood erover geschreven : ONZIN!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105

#22 , 20 sep 2010 19:53

aan mava105: en dan sta je op een berm en dat is evenzo strafbaar.
En waarom zou ik op een berm staan?

eylis

#23 , 20 sep 2010 20:06

omdat je in principe enkjel op een berm mag parkeren als je niemand hindert. Maar dat is dus heel contextueel bepaald: immers: de zijkant van een braakliggend terrein... wat is dat? Een terrein waar die of een andere terrein juist grondwerken zullen gebeuren? Of een terrein waar die dag of één van de volgende de grond zal ploegen?
Juist, ja
de aard en status van een braakliggend terrein kan je NIET voldoende inschatten om te oordelen dat je NIET hindert als je je daar in de berm zou parkeren.
Als eens een uitzwenkende ploeg(tractor) rakelings langs je auto gehad....?

erika22
Topic Starter

#24 , 21 sep 2010 12:02

Daar gaat het mij juist om, waarom moet ik op mijn eigen eigendom kosten gaan doen zodat er niemand kan staan, zelfs wij of bezoek van familie of vrienden.
Als ik een stuk braakliggende grond zie en er is geen andere plaats, dan ga ik daar ook op staat, zeker als de eigenaar geen kosten wil dien om kenbaar te maken dat het GEEN privaat grond is.
Hoeveel kost dat nu om daar gras te zaaien, en het is nog mooier ook dan een stuk braakliggende grond.
ik vermoed dat die kasseien niet veel gaan helpen. Daar rij je toch zo over, of ze moeten al minstens 15 cm hoog zijn

Het is geen braakliggende grond, het is een in beton verharde oprit over de volledige breedte van de woning (zo'n 40m).
We hebben langs opzij en langs achter genoeg tuin en een voortuin willen we niet.
Volgend jaar komen er klinkers of betonprint, als er dan iemand staat met een olielek zitten we er wel mee.
Nu zou het niet erg zijn als er een wagen staat met olielek vanwege dat deze beton al oud is.

De politie wil niet wegslepen, kan dit zomaar? Wanneer kan men dit verplichten? Wanneer is het zo genaamde veldwetboek van toepassing ?

Vandebos

#25 , 21 sep 2010 12:44

Van zodra er het artikel duidelijk zichtbaar is aangebracht op uw terrein. zoals Franciscus zegt MOET de politie langskomen. Het duidelijk geplaatste artikel houdt in dat de bestuurder/eigenaar wist welk risico hij liep toen hij zich daar toch parkeerde.

mava105

#26 , 21 sep 2010 14:43

Volgend jaar komen er klinkers of betonprint, ?
Voorzie dan best ineens een systeem om de foutparkeerders te weren, zoals kleine paaltjes

eylis

#27 , 21 sep 2010 14:46

laat gewoon wat oud kinderspeelgoed rondslingeren op uw voortuintje....

Vandebos

#28 , 21 sep 2010 14:59

Een paar nagelstrips kunnen ook wonderen doen...

eylis

#29 , 21 sep 2010 16:22

ooo vandenbos...
dat is héél stout :twisted:

Vandebos

#30 , 21 sep 2010 16:52

Zal mezelf op de blote billen slaan..

voila..

Terug naar “Andere”