garage achterin hof

lieve
Topic Starter
Berichten: 61
Locatie: Oost-Vlaanderen

garage achterin hof

#1 , 27 jan 2010 13:16

Beste,

Is het mogelijk om toelating te krijgen voor het bouwen van een garage achteraan in de hof op een 50tal meter van onze woning.
Kan daarvoor toestemming gekregen worden van de gemeente.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 27 jan 2010 13:27

Hangt af van de wijze waarop uw tuin is ingekleurd, type bebouwing enzovoort. Het meest eenvoudige is eens met een basis uitgewerkt idee ( oppervlakte, hoogte, plaats in tuin) te gaan informeren bij stedebouw.

lieve
Topic Starter
Berichten: 61
Locatie: Oost-Vlaanderen

#3 , 27 jan 2010 14:16

vooraan lintbebouwing.
Achteraan komt de hof uit op landbouwgebied.

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 27 jan 2010 16:46

In de meeste gemeenten is er een maximumdiepte waarop gebouwd mag worden. Meestal is dat zo'n 18 m. 50 m lijkt mij te ver. Dus de kans is klein dat je daar een bouwvergunning voor krijgt. Er zijn een aantal bouwwerken waarvoor je geen vergunning meer moet aanvragen als ze niet groter zijn dan 30 m2 zoals bv. een carport. Er is dacht ik wel een meldingsplicht.

Het lijkt mij beter om te bellen naar de stedenbouwkundige dienst van de gemeente. Daar krijg je direct een antwoord.

Lori
Berichten: 221

#5 , 27 jan 2010 17:52

Een carport mag je nu zeker zonder bouwplan zetten ,alleen let op dat je dit alleen maar mag op 3 meter van het grensperceel.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 27 jan 2010 17:57

vooraan lintbebouwing.
Achteraan komt de hof uit op landbouwgebied.
Er is daar achteraan toch wel een uitweg?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38728

#7 , 29 jan 2010 18:52

Maar dan nog enkel binnen de te bebouwen zone.
Ik zou dat ook fijn vinden - op onze buiten - een garage achter onze hof is op 250 meter - en dan moet ik altijd via de buren gaan gezien ik daar nooit anders kan komen en naast ons een landbouwweg ligt.
Denk echt niet dat dat zal pakken.

cristeljonas
Berichten: 22

#8 , 10 feb 2010 08:57

geachte mensen
Voor het plaatsen van een carport is er nog steeds een stadenbouwkundig attest nodig

goetjes

bartvdv
Berichten: 1911

#9 , 10 feb 2010 10:01

geachte mensen
Voor het plaatsen van een carport is er nog steeds een stadenbouwkundig attest nodigs
Ja, blijkbaar kan de meldingsplicht pas vanaf 1 april 2010 worden ingevoerd. Dus inderdaad, nog steeds bouwvergunning nodig. En uiteraard zal de carport daarna toch nog aan een aantal voorwaarden moeten voldoen. Gelukkig maar.

Terug naar “Andere”