Energie overnamedocument niet opgestuurd

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

Energie overnamedocument niet opgestuurd

#1 , 18 jun 2024 13:05

Wij zijn verhuisd naar onze eigen woning, in ons vroegere huurappartement zijn nieuwe huurders ingetrokken. Wij hebben gezamenlijk documenten ingevuld om de energie over te dragen, zij gingen dit opsturen naar de leverancier van hun keuze. Normaal gezien regelt die nieuwe leverancier de overname en is daarmee alles rond, toch?

Nu is er een maand verstreken en krijg ik toch nog een factuur binnen, blijkt dat die mensen dat niet in orde gebracht hebben. Ik had moeten dubbelchecken, maar dit is helaas de situatie nu.
De documenten dienden binnen de 30 kalenderdagen verstuurd te worden. Ik neem aan als ze die nu alsnog verzenden, wij sowieso een vaste kost kwijt zijn? Hebben wij zelf nog een andere optie? We kunnen alles laten afsluiten, maar daar komen ook kosten bij kijken, en dan betalen we ook nog voor de tijd dat we er niet woonden...?

Jo23
Berichten: 398
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2024 15:44

Verstuur de overnamedocumenten (die moet je altijd in drievoud opmaken of kopiëren) zo snel mogelijk naar jouw leverancier(s) en naar Fluvius en wijs uitdrukkelijk dat vanaf die datum al het verbruik en de vaste kosten niet meer ten laste zijn van u als vertrekkende huurder.

Dit kan via mail, maar een aangetekende brief met ontvangstkaart is gezien de laattijdige melding wellicht een kleine kost die uw betaling van mogelijke vervolgfacturen bespaart.

In principe heeft u ook de gegevens van de persoon die het overname document heeft ondertekent. Een reminder met een foto van het overnamedocument naar die persoon mailen kost niet veel moeite... En u kan eventueel vermelden dat men moet reageren om afsluiten te voorkomen.

https://www.vlaanderen.be/bouwen-wonen- ... en-verhuis
https://www.fluvius.be/nl/verhuizen?app ... 8717625911

Reclame

Terug naar “Andere”