Regels plaatsen tuinkast

IQJJ
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Regels plaatsen tuinkast

#1 , 26 mar 2023 18:08

Ik zou graag een tuinkast plaatsen ter vervanging van mijn huidige tuinhuis.
Voor deze houten tuinkast zou ik een betonplateau van 5m x 1,5m gieten. (Plateau huidig tuinhuis zal afgebroken worden, verder zijn er geen andere bijgebouwen) Dit zou ik doen op 20-30cm van de perceelgrens in mijn zijtuin. De tuinkast zou 1,5m x 5m oppervlakte hebben en maximum 1,8m hoog zijn. Doordat er op de perceelgrens een volle schutting staat van 2m hoog, zal deze kast niet in het zicht staan van mijn buur en niet zichtbaar zijn vanop straat. Het zal ook niet mogelijk zijn om in de kast de gaan staan.
Zou mijn tuinkast hier reglementair staan en/of moet ik bepaalde aanvragen doen?

Op internet spreekt men telkens over tuinhuizen en carports. Wat ik voor ogen heb, valt onder geen enkele van deze categorieen.

Alvast bedankt!

lukasi
Berichten: 1147

#2 , 26 mar 2023 18:15

Door deze op een betonplaat te plaatsen MOET je voldoen aan de regelgeving.
Met andere woorden, je betonplaat moet op 1 meter van de achter- en zijgrenzen staan in de achtertuin.
In de zijtuinen moet deze op 3 meter staan van de perceelgrens OF op de perceelgrens mits vergunning.
In de voortuin is dit sowieso verboden.

Tuinkasten niet op een betonplaat worden wel gedoogd.
Laat die betonplaat dus achterwege en zorgt ervoor dat deze kast modulair is en verplaatsbaar

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mei 2023 11:45

een constructie is een constructie, dus je zal dezelfde voorschriften moeten volgen als bijvoorbeeld een tuinhuis. Je zal dus wellicht niet zo dicht tegen de perceelsgrens mogen gaan. Al eens geluisterd bij de gemeente?

Reclame

Terug naar “Andere”