Basispakket energie

JonasVer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Basispakket energie

#1 , 12 okt 2022 14:20

https://www.vlaanderen.be/energiefactuu ... gieprijzen

"De federale regering kondigde het ‘basispakket energie’ aan. Wie een variabel energiecontract heeft (of een vast contract afgesloten of hernieuwd na 1 oktober 2021) krijgt van november 2022 tot maart 2023 (5 maanden) elke maand een korting op de gasfactuur (135 euro per maand) en op de elektriciteitsfactuur (61 euro per maand). Dit zal berekend worden op voorschotfacturen voor het einde van het jaar. Er zijn wel inkomensvoorwaarden aan verbonden. Bij mensen met een hoog inkomen, zal de korting later worden teruggevorderd via de belastingen. Dit basispakket geldt ook niet voor wie al recht op een sociaal tarief heeft."

Is dit gekoppeld aan je domicilieadres? Ik heb een energiecontract op mijn naam op een ander adres dan mijn domicilieadres. Kom ik dan in aanmerking voor die korting/premie? (voor de duidelijkheid, op mijn domicilieadres heb ik geen energiecontract op mijn naam)

Als je meerdere energiecontracten hebt op verschillende adressen kom je dan meerdere keren in aanmerking voor de premie? Ik veronderstel van niet?

Staan de gedetailleerde modaliteiten ergens online (wettekst, besluit, ...)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 12 okt 2022 14:29

Dit is een begrotingsakkoord. De effectieve wetteksten moeten nog opgesteld worden, als dat al gebeurt.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 12 okt 2022 16:44

De premie van 100 EUR was inderdaad gekoppeld aan domicilie.
Waarschijnlijk dit nu ook want ze gebruiken de gegevens van het Rijkregister.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Andere”