Renovatie badkamer

lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Re: Renovatie badkamer

#16 , 12 jun 2022 20:41

Het product dat gebruikt word is Mortex Bealcryl 2.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 jun 2022 11:29

Gisteren 13/06 hebben ze uiteindelijk beslist om verder te werken , na 4 uur werk waren ze plots verdwenen en deze morgen krijg ik bericht dat ze ziek zijn vermoedelijk Corona , we zijn vandaag de 50 ste dag sinds het begin van de werken ( bedenk een badkamerrenovatie van 1,7m op 2.10m) en dat je begot daar niks kunt tegen beginnen om moedeloos van te worden , bedenk dat men telkens elders moet gaan om eens een douche te kunnen nemen en dit met de zomer voor de deur en straks bouwverlof , zou het niemand toewensen , ben content dat ik hier eensmijn hart kan luchten

lukasi
Berichten: 1141

#18 , 14 jun 2022 11:38

Plaats een tuindouche met deze hittegolf.

Waarom heb je geen einddatum vooropgesteld ?
Doe dit nu alsnog , samen met de rest van de problemen.
Aangetekend schrijven met vermelding ' ingebrekestelling'
Lijst kort de ' fouten ' of de ' vragen ' op
Vraag hun oplossing voor deze items.
Stel ook duidelijk dat je verwacht dat binnen de 15 dagen na schrijven je de werken als voltooid wil zien volgens de regels der kunst en goed vakmanschap.
Dat je graag een attest van coronabesmetting zou ontvangen omdat je vermoed dat dit ijl gebruikt wordt . (wel ineens stok in het kippenhok)

Wees kort, bondig en duidelijk in je schrijven.

Reclame

lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#19 , 24 jun 2022 12:16

Morgen 25 juli is het 2 maanden dat ze bezig zijn met het renoveren van de badkamer ( de ingebrekestelling zoals lukasi) voorstelde heeft geen reactie uitgelokt.
Morgen zouden ze proberen de schuifdeur van de douche te monteren , 1 maand terug hebben ze geprobeerd met RVS profielen te werken om tssn de 2 muren de ruimte op te vullen , dat was niet zoals ze hadden gedacht dan maar 2 geimpreneerde balken bevestigd aan de muur en met Mortex uitgewerkt , toen ze de schuifdeur wilden monteren was er opnieuw iets niet juist en hebben ze die ruimte opgevuld met pur schuim , tja dat was natuurlijk geen zicht, dan maar houten latten bevestigd boven dat pur schuim en zouden ze dus morgen die schuifdeur proberen te plaatsen , als ik dat hier neerpen en lees is dat het script van een humorfilm maar als je zelf met die feiten wordt geconfronteerd is het lachen ons gauw vergaan , ook de prijs daaraan verbonden mee geekend.

lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#20 , 25 jun 2022 10:08

Oei, foutje hierboven moet 25 JUNI zijn natuurlijk .

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 25 jun 2022 12:33

Zeker niet te snel hun eindfactuur betalen. Vraag een architekt of een andere deskundige terzake eerst hun werk grondig te bekijken alvorens de rekening te betalen.

lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#22 , 25 jun 2022 14:25

Eindfactuur , daar zit het hem juist , er diende 30% betaald te worden bij het tekenen van de offerte, 50% bij de aanvang van de werken en de rest na het einde van het werk.
Dus een groot deel van de buit is binnen , heb het gevoel dat het hen niet veel kan schelen , als je hoort dat voor een grote badkamer een tijdspanne wordt opgegeven van 2 tot 3 weken max.en wij al 2 maanden bezig zijn , dan besef je wel als je u 2 maanden moet wassen uit een teil of ergens bij familie moet vragen om eens een douche te kunnen nemen en dat met het weer dat we reeds hadden , bij ons geen renovatie meer.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#23 , 25 jun 2022 17:00

Persoonlijk heb ik nog nooit een voorschot voor werken betaald, uitgezonder voor ramen, en dan maximaal 30 %. Als ze dat niet aankunnen, is dat een teken dat uw aannemer niet veel, of zelf geen buffer heeft, voor eventuele tegenslagen. Enkel als hij veel materiaal vooraf dient aan te kopen, gaf ik een voorschot, en dan zeker niet meer dan 30 % of de waarde van het materiaal. De rest zijn werkuren, en die moet bij eerst nog presteren. Uw werkgever betaald toch ook niet uw loon een maand vooruit.

lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#24 , 28 jun 2022 07:30

We kunnen douchen!
Nog wat afwerken , chauffage ontluchten , ingebouwd rek plaatsen, en een schakelaar vernieuwen want ze hadden zo te zien de oude laten zitten en die mankeerde al nu en dan en toch geen nieuwe steken terwijl ze bezig waren met nieuwe verlichting , soms niet te begrijpen als je vraagt om alles te vernieuwen , hopelijks eind goed al goed!

lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#25 , 06 jul 2022 11:44

Tja, we zijn nu 6 juli , na mijn laatste bericht op 28 juni dacht ik dat ze de badkamer verder nu gingen afwerken ,maar tot op heden hebben ze hun kat gestuurd, wel vroegen ze de laatste 20% te storten zodat ze de faktuur konden opsturen omdat om aanvraag premie bij volledige renovatie badkamer de schriftelijke aanvraag vanaf 1Juli dit niet meer kon en je moet wachten tot 1 Oktober dan wordt alles digitaal aangevraagd, ben er niet op in gegaan daar de werken nog niet ten einde zijn; Eens de faktuur volledig betaald is de kans groot dat ik niemand mee zie voor de afwerking.
Stel mij de vraag zou ik dat eens niet aankaarten bij " De Inspecteur" op Radio 2 , of is dat een slecht gedacht? :?
Als je op 25 april begint met de werken en die zijn op 7 Juli nog niet ten einde en dat voor een badkamer van een 6 vierkante meter, wat moet dat dan niet duren voor een redelijke grote badkamer?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#26 , 06 jul 2022 17:30

Zeker niets meer betalen, maar wel een strenge aangetekende brief sturen, eventueel geschreven en verzonden door een advocaat. Maakt altijd iets meer indruk. Eis de volledige afwerking alvorens eindfactuur te betalen. Laat ook door een externe de werken controleren.

lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#27 , 14 jul 2022 10:11

Oef, ingebouwd rek is geplaatst , nu nog nieuwe lichtschakelaar en wat bijwerken met mortex op enkele plaatsen en we zijn er , met wat geluk is alles achter de rug tegen 25 Juli , dan zijn we 3 maanden onderweg geweest , als er eens gevaagd word door vrienden hoe ver staat het is iedereen met verstomming geslagen en zeggen ik zou dit of dat doen , Bah het helpt allemaal geen zier hoe meer dat je vraagt om toch verder te werken hoe langer het duurt voor je iemand ziet.
een woord hopeloos! en enorm veel geduld hebben heb pas nog bemerkt dat mijn verstraler dat ik gaf om te gebruiken eens de stroom afgesloten was in de badkamer ( zelf hadden ze geen mee) , dat hebben ze ook meegenomen met hun gerief , hopelijks zie ik die nog terug

Terug naar “Andere”