Functiewijziging naar horeca

elssp
Topic Starter
Berichten: 2

Functiewijziging naar horeca

#1 , 08 jan 2022 11:42

In mijn buurt heeft iemand een aanvraag gedaan voor het omvormen van een pand met woonfunctie naar horeca. Als ik de vergunning opzoek is er sprake van een koffiehuis. Kan er dan ook een andere horecafunctie in komen vb. een café?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 08 jan 2022 14:44

U kijkt waarschijnlijk op het publieke KBO .
Kijk dan eens naar de vermelde NACE-BEL code , klik daarop en zie wat toegelaten is .
Voor " andere drankgelegenheden " ( dus geen café , restaurant of dancing ) zal dit 56.309 moeten zijn .
Indien meerdere codes aanwezig op het betreffende ondernemingsnummer , zal die toelating hebben om deze activiteiten uit te voeren .
Indien alleen 56.3 kunnen er allerlei " drank " activiteiten doorgaan .
" Koffiehuis " lijkt mij een beperkte toegelaten activiteit te zijn : maar de ondernemer kan natuurlijk altijd wijzigingen laten aanbrengen ( afhankelijk van vergunningen en beroepsvereisten uiteraard / ALS die nodig blijken te zijn ) .

NACE is een Europese nomenclatuur data bestand , waarbij ieder land nog aanvullingen kan in het leven roepen .( vandaar het achtervoegsel BEL voor Belgie ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Andere”