Huurder betaald niet

jensvl
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Huurder betaald niet

#1 , 01 jun 2021 21:58

Hoi,
Sinds Oktober 2020 verhuur ik mijn appartement. In het contract staat dat het huurgeld de eerste van de komende maand op de rekening moet staan. Dit is slechts 1 keer het geval geweest. Bovendien staat in het contract dat ze dat via vaste geplande overschrijving/domicilie moeten doen. Dit is ook niet het geval. Wat ze overschrijven zijn steeds instant overschrijvingen.
We moeten ze verschillende keren per maand eraan herinneren dat ze de huur moeten betalen, en dan hopen dat het er tegen het einde van de gehuurde maand op staat. Ze lopen al ongeveer twee en een halve maand huur achter.
Ze reageren ook vrijwel nooit op berichten van ons.
We hebben een paar weken terug een (wettelijk) aangetekende brief gestuurd om te zeggen dat we graag een betere communicatie willen en met voorstellen voor afbetalingen voor de achterstallige huur. En met de vraag of ze een beter voorstel hebben.
Deze hebben ze ook niet afgehaald en is na 2 weken bij ons terug gekomen.

Voordat we een volgende aangetekende brief sturen willen we eerst weten welke stappen we het best ondernemen en op welke manier.
Iemand die kan helpen?

mava105
Berichten: 20526
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 jun 2021 11:32

Volgende aangetekende brief vermelden dat bij de eerstvolgende niet betaling van de schuilden, de procedure als worden opgestart tot verbreking en uitdrijving van de huurder uit de woonst. Best AS met antwoordkaart.

Inazuma
Berichten: 7592
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 02 jun 2021 13:29

Ingebrekestelling, aangetekend sturen

Termijn geven om achterstand aan te zuiveren

Indien dat niet gebeurt: Vrederechter

Reclame

jensvl
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2021 05:55

Bedankt voor de reacties. We gaan werk maken van de ingebrekestelling.

Terug naar “Andere”