legaal bmxparcours persoonlijk gebruik

stinos
Topic Starter
Berichten: 2

legaal bmxparcours persoonlijk gebruik

#1 , 16 aug 2009 00:06

Een half jaar geleden kocht ik een stuk bos met als bedoeling daar een klein parcours te maken voor bmx; concreet bestaat dit uit een opeenvolging van enkele aarden bulten van ong 1,5m hoog en wat kombochten e.d., zeg maar een kruising tussen een skatpark en een kleine versie van een motorcrossparcours.
Het was leuk zolang het duurde, nl toen de eigenaar van het aanpalende stuk klacht indiende, mogelijk omdat hij ook zijn oog op het stuk had laten vallen maar bij de openbare verkoop overboden werd. Alles moet nu terug in originele staat hersteld worden; een risico waar ik mij van bij de start van bewust was, maar besloten had het het er toch op te wagen.

Nu heb ik het wel gehad met de uren en uren handarbeid die erin kruipen, en ik wil nu alles opnieuw doen maar volledig legaal, vandaar de vraag: hoe begin ik hieraan, en op wat voor soort grond kan dit?
Kan ik bijvoorbeeld een stuk weide of landbouwgrond aankopen en hiervoor een bouwvergunning aanvragen (en krijgen)? Of ben ik beter af om met het oog op de toekomst een bouwgrond te kopen, daarvoor is het misschien eenvoudiger een vergunning te krijgen? Of is het simpelweg onmogelijk om voor zoiets een vergunning te krijgen? Let wel, het is enkel en alleen voor prive-gebruik en overlast is er niet, behalve het uitzicht misschien (alhoewel, bedoeling is sowieso om de zijkant van de bulten met klimop etc te bezetten). Ik had ook al gedacht aan een loods, maar dat valt waarschijnlijk buiten mijn budget..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38683

#2 , 19 aug 2009 19:22

Als u een cross terrein wil aanleggen mat dat alleen als dat op het gewestplan ligt in een zone waar dat soort toestanden vorozien is dus zowie zo niet ion bouwzone - recreatie zone van bepaald etype - bos - park gebieden en landbouwgebieden.

stinos
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 20 aug 2009 16:41

dank voor uw antwoord;
waarom moet dat soort toestanden voorzien zijn in het gewestplan? Als ik een huis bouw mag ik daar in de tuin toch allerlei metershoge speeltuigen neerzetten voor mijn kinderen, zou er dan zoveel verschil zijn met ipv dat te doen, een hoop grond aan te slepen en daar bulten uit te maken waar ik mijn kinderen op laat spelen (want dat is uiteindelijk ook de bedoeling)?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38683

#4 , 21 aug 2009 14:37

In een gewestplan heeft men indertijd de gebieden bepaald wat men mag doen op die bepaalde plaats.
Bos heeft een definitie
natuurgebied ook
landbouwgebied een andere enz

Dit werd gedaan om vb verkaveling van duinen of waardevolle gebieden te voorkomen ( en maar goed ook)
U kan dat dus alleen maar wijzigen mits een (bouw)vergunning.
Als het een bos is of landbouwgrond mag daar niets komen dat niet beantwoord aan.

Naast ons is het landbouwgrond - wel het villake dat men daar heeft gezet werd enige tijd daarna terug afgebroken wegens niet vergund en niet vergunbaar. Nu is ter (terug) een boomgaard.

Terug naar “Andere”