fietsen voor je deur

zeeegel
Topic Starter
Berichten: 29

fietsen voor je deur

#1 , 25 jul 2009 08:29

Hallo,
Wij wonen op de gelijkvloer van een gebouw met 2 ingangen , er is op straat fiets stalling voorzien .
Nu staat er steeds een fiets voor mijn venster, onze fietsen staan in het rek , ik erger mijn daar aan en zette reeds een beleefd briefje op de fiets om deze in het rek te zetten zoals de anderen?????? nee , ik veret hem dan ook iedere keer , mooi in het rek . Nu zie ik deze dame en zei zegt dit is niet wettelijk ik mag hem zetten waar ik wil, mijn antwoord maar is dit zo moeilijk om hem als ik het u vriendelijk vraag in het rek te plaatsen ze wil niet ze zegt de politie laat dit toe , mijn wijk agent zegt als er een rek staat dat die erin moet?? , vandaag verplaaste ze hem en zette ze hem voor de voor deur ingang gebouw ? , dit is echt mensen pesten??
Kan ik stappen ondernemen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38683

#2 , 25 jul 2009 09:27

Een niet-bereden fiets is geen voertuig maar een hindernis.
Hindernissen mogen niet achtergelaten worden op het trottoir en kunnen om die reden verwijderd worden als 'achtergelaten voorwerp'.
Edoch de minimum vrije ruimte op een trottoir is 1 meter.
Zolang de fiets deze ruimte vrijlaat mag een fiets /bromfiets meestal wel op trottoir staan. Andere zaken blijven wel 'achtergelaten voorwerpen' en hindernissen.
Dan nog behoudens andere reglementering.
Het zou dus kunnen - ga dat na - dat uw gemeente enkel toelating heeft gegeven om fietsen in rekken te plaatsen als deze er staan.
Vraag dat na aan uw kwartieragent of aan zijn teamcommissaris of de verantwoordelijke van de dienst verkeer.
Laat dan de politie de onwillige 'plaatster' op haar plicht en recht wijzen.

Als de fiets niet staat op privé eigendom en uw eigendom niet raakt ( letterlijk) kan je daar weinig aan doen.

Het verplaatsen van iets dat niet uw eigendom is of niet op uw eigendom staat kan aanleiding geven tot schadevergoeding wegens 'beschadiging'.

Mocht de eigenaar van de fiets ook in het gebouw wonen en is er een algemeen reglement dat het plaasen van fietsne voor de gevel niet toelaat dan kan je via de AV wel reageren wegens niet nakomen van de algemene reglementen van het gebouw.

Reclame

Terug naar “Andere”