winkel buitenrolruik stuk, kost voor huurdet of verhuurder?

elisadeng
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

winkel buitenrolruik stuk, kost voor huurdet of verhuurder?

#1 , 17 jan 2017 10:33

Wij hebben en winkelruimte die verhuurde is aan een bril-handellaar, die onlangs vermelde dat de buiten ijzere rolluik stuk is.

Dit rolruiken heeft toezicht naar de winkel binnen maar toch veiliger. maar hier in Belgie weinige winkelpand heeft zoiets. mijne vraag is of deze herstellingkost bestemd voor ons(verhuuerder) is? Get is toch een extratje voor de winkel om meet veiligeheid voor hen te garanderen..

en aan welke verzekering valt deze af? blokpolis of winkel eigen verzekering tegen inboedels?

kan iemand hier wat advice geven? bestaat er zoiets wet bepaaling in Belgie?

Alvast bedankt!

p.s. de huurder heeft al een offerte van 5000euro voor zo een rolruiken zonder motor.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 17 jan 2017 10:55

Ik veronderstel dat dit handelshuur is.

Dan is het in feite simpel:
In eerste instantie wordt het contract gevolgd.
Aangezien je dit hier komt vragen, laat mij afleiden dat dit niet in het contract gedefinieerd staat.
In volgende instantie volgt het quasi dezelfde regels als de woninghuurwet.

In dit geval wilt dit dus zeggen dat, tenzij de huurder het rolluik kapot gemaakt zou hebben (bewijslast ligt bij jou), jij moet zorgen voor een nieuwe rolluik die minstens even goed is als de huidige.

Bron: http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... R_EU020202

Ik weet niet of je hiervoor een verzekering kunt afsluiten.
Blokpolis noch inboedelverzekering komen hier in tussen.

En ik zie veel winkels met zo'n rolluik als ik 's avonds door vele winkelstraten wandel. Maar het feit dat er in de buurt van die brillenwinkel maar weinig panden zijn hiermee doet er niets aan toe.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2017 15:59

Gezien er geen optreklint is, zal de veer stuk zijn. Dat is eerder iets voor de verhuurder, tenzij er tegen het rolluik is gereden en het uit de rails is gegaan.

Reclame

Terug naar “Andere”