verkoop appartement

beateboel
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verkoop appartement

#1 , 30 dec 2016 12:21

Mijn moeder heeft het vruchtgebruik van een appartement, mijn zus en ik zijn mede-eigenaars. We hebben nu contact met een potentiële koper, die echter een huur/koopovereenkomst zou willen afsluiten, met name het appartement eerst een jaar zou willen huren om het dan te kopen. Wat zijn de voor- en nadelen van een dergelijke overeenkomst voor verkoper en koper en wie dient de kosten te betalen voor de renovatiewerken die eventueel reeds tijdens de huurperiode zouden starten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 dec 2016 12:29

Renovatiekosten tijdens huurperiode zijn voor de eigenaars aangezien men een huurder die kosten niet mag doorrekenen.
Bedragen die worden opgevraagd door de syndicus na het verlijden van de verkoopakte zijn voor de nieuwe eigenaar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Andere”