ruilen van stukje landbouwgrond

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: ruilen van stukje landbouwgrond

#16 , 12 dec 2016 09:07

nee nee er is geen recht op uitweg, .
Dat recht heeft iedere eigenaar van een ingesloten stuk grond. Het hoeft zelfs niet expliciet in de akte te staan. Als uw stuk ingesloten is en niet ergens raakt aan een openbare weg, mag je over het land van de buur om tot aan de weg te raken, en dit via de korstte en minst hinderende wijze.
http://www.landmeters-experten.be/meeruitweg.html

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nineke
Topic Starter

#17 , 12 dec 2016 09:45

ol, dit begrijp ik, maar er hoeft ook niemand aan dat stukje grond,
het is al jaren zo, het lijkt erop dat het stukje mijn eigendom is, en het stukje dat bij de gebuur ligt, zijn eigendom,
maar op papier is het anders, jammer genoeg, en vermits ik nu alles verkoop maken ze daar nu een probleem van
de immo en de notaris, ze herhalen steeds, dat ik geen stukje kan verkopen die het mijne niet is, want ja, het mijne ligt
aan de overkant en dat van de gebuur ligt bij mij

tira00

#18 , 12 dec 2016 10:11

nee nee er is geen recht op uitweg, .
Dat recht heeft iedere eigenaar van een ingesloten stuk grond. Het hoeft zelfs niet expliciet in de akte te staan. Als uw stuk ingesloten is en niet ergens raakt aan een openbare weg, mag je over het land van de buur om tot aan de weg te raken, en dit via de korstte en minst hinderende wijze.
http://www.landmeters-experten.be/meeruitweg.html
Wordt door een rechter bepaalt, tegen betaling in verhouding tot de schade die hij hiermee veroorzaakt en niet de kortste weg, maar wel de minst schadelijke.....(art.682)

Reclame

mava105

#19 , 12 dec 2016 11:25

, dat ik geen stukje kan verkopen die het mijne niet is, want ja, het mijne ligt
aan de overkant en dat van de gebuur ligt bij mij
Waarom verkoop je dan dat stukje aan de overkant niet, dat waarvan jij en niemand anders, eigenaar is.
Tenzij jij hier een plannetje geeft, gaan we het nooit snappen.

Terug naar “Andere”