wat zijn de rechten van een verhuurder als hij de huurwoning wil renoveren?

pava
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#1 , 07 dec 2016 09:46

We zijn eigenaar van een huis wat we verhuren. het huis is van de jaren 60 en is toe aan renovatie.
het zal een grondige renovatie worden, nieuwe ramen, nieuwe elektriciteit, nieuw sanitair, verwarming...

kan, mag ik dit als verhuurder, ook al is de huurder het daar niet mee eens?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 07 dec 2016 10:04

Je zal moeten opzeggen, dit kan elke 3 jarige periode met een opzeg van 6 maand, als het een 9 jarig contract is.
Contract korte duur is niet opzegbaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#3 , 07 dec 2016 10:04

Hoe bedoel je? Ik veronderstel toch dat je deze werken zal doen op een moment dat de woning niet meer bewoond is? In dat geval zal je de huurovereenkomst moeten opzeggen (zie: http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... verhuurder => Stukje over uitvoeren van werken).

Deze renovatiewerken zomaar uitvoeren tijdens de bewoning van uw huurder, kan uiteraard niet als hij dit niet wenst. Misschien kan je tot een overeenkomst komen? Zolang de werken duren, betaalt de huurder geen huur. En de huur wordt na de werken ook niet verhoogd. Iets in die zin?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105

#4 , 07 dec 2016 10:06

Tijdens de huurperiode mag u geen omvangrijke renovatiewerken uitvoeren in de verhuurde woning, tenzij met uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de huurder. Zie bl 47 van de huurwet.
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Terug naar “Andere”