Vruchtgebruik

marajuyo
Topic Starter

Vruchtgebruik

#1 , 23 nov 2016 10:21

Mijn ouders wonen mee in ons huis, dit is een volledig apart gedeelte.
4 jaar geleden hebben we ik en mijn man en mijn ouders elk ons huis verkocht. Mijn ouders hebben het geld van hun huis geschonken aan mij mits vruchtgebruik in de nieuwe tweewoonst die we dan hebben aangekocht.

Nu gaat het al een tijdje niet goed tss mijn ouders. Mijn vader heeft een 2 de relatie ( juist uitgekomen, maar us enkel pleziertje dat hij niet wil opgeven) en is getrouwd met mijn moeder. Mijn mama wil zo niet verder en vraagt aan hem om te kiezen, haar of de andere vrouw. Nu wil hij beiden en gaat hij zeker niet uit huis vertrekken, mijn mama moet zich er maar bij neerleggen vind hij.

Wat kunnen we doen?. Mits vruchtgebruik in acte kunnen we hem er niet uitzetten denk ik en het huis verkopen kan ook niet denk ik.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marajuyo
Topic Starter

#2 , 28 nov 2016 17:26

Heeft hier iemand ervaring mee?
De relatie is gedaan maat geen van beiden wil uit huis vertrekken,terwijl ze ook niet beiden daar willen samen blijven wonen.

Mariette

#3 , 28 nov 2016 18:31

Misschien kan U dat apart gedeelte verhuren, en de huurprijs doorstorten (ieder voor de helft) naar uw ouders? Zo blijft het vruchtgebruik wel lopen (huur) en kunnen ze ieder apart gaan wonen.

Reclame

Terug naar “Andere”