Hallo
Ik heb een stuk grond van ongeveer 800 m2 , het is bouwland (geen bouwgrond). Daar ligt een parking op, deze werd aangelegd zonder vergunning. De aanleg van de parking is verjaard maar het gebruik ervan niet, dit is een voortdurend misdrijf. Deze werd aangelegd en gebruikt door de gemeente.
Het stuk grond is sinds 1992 in mijn bezit, moment waarop ik de volledige eigendom heb gekocht. Ik ben echter sinds vorig jaar (september 2015) maar op de hoogte gebracht dat dit stuk grond aan mij toebehoorde. Het ligt namelijk wat verder van mijn woning, vroeger was er een onteigening geweest en is de eigendom gesplist en zodoende is het stuk grond blijven 'liggen'. Er is dus een straat tussen mijn woning en het stuk bouwland. Dit gebeurde vele decennia terug.
De parking gaat verdwijnen en alles gaat in oorspronkelijke staat hersteld worden, op die manier stopt het voortdurend misdrijf.
Nu is mijn vraag hoeveel schadevergoeding ik hiervoor kan krijgen:
- wordt dit bepaald per dag, per maand, per jaar,
- welk is de startdatum, datum van aankoop of datum van op de hoogte zijn.
Ik weet dat er voor 1/3 van het stuk grond 25 euro per dag wordt gevraagd aan een bloemist voor 1 november. 7 dagen aan 25 euro.
Kan dit ook gebruikt worden om de schadevergoeding te berekenen? Het gaat dan om 75 euro per dag voor het hele stuk grond.
Alvast bedankt!