Makelaar verlaagt eenzijdig verkoopprijs woning

airbusdriver
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Makelaar verlaagt eenzijdig verkoopprijs woning

#1 , 23 nov 2016 11:54

Sinds een 2-tal maand hebben we een vastgoedmakelaar ingeschakeld om ons te helpen bij de verkoop van ons appartement (opdracht van 3 maanden).
Omdat we niet tevreden waren over de geleverde diensten en de vooropzegperiode van 1 maand in acht genomen heb ik het contract onlangs opgezegd.
De makelaar stelde hierbij dat onze vraagprijs te hoog was en stelde voor om deze met €20000 te verlagen, of om een 'bied vanaf' prijs in te tellen van €30000 onder onze vraagprijs. Ik ben hiermee niet akkoord gegaan en heb dit ook per mail bevestigd. In dezelfde mail heb ik hem een tegenvoorstel gedaan waarop ik tot op heden geen antwoord heb gekregen.
Bij het controleren van zijn website merk ik zopas dat de makelaar zonder ons akkoord of medeweten in toch de 'bied vanaf' prijs zoals hierboven beschreven ingesteld heeft.
Hoe ga ik hiermee om? Kan dit als eenzijdige contractbreuk gezien worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 23 nov 2016 12:23

U stelt u makelaar in gebreke met een AS dat je niet akkoord gaat met zijn werkwijze, dat je in vervolg niet zal nalaten om klacht in te dienen bij BIV.

http://www.biv.be/tuchtrechtspraak/klac ... edmakelaar
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Andere”