Is het contract makelaar nu ten einde of niet

Jannina
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Is het contract makelaar nu ten einde of niet

#1 , 13 sep 2016 18:48

Ik ben samen met mijn twee zussen eigenaar van een woning.
Begin dit jaar hebben wij een contract afgesloten met een makelaar om het huis te verkopen.
Het betrof hier een contract van 6 maanden met ( indien niet opgezegd )een stilzwijgende verlenging naar contract onbepaalde duur.
Dit heb ik pas later gelezen na ik het contract had getekend .
Ik wilde dit niet verlengen naar een contract onbepaalde duur .
Ik heb het dan ook opgezegd 1 maand voor einde contract ( zoals aangegeven in de overeenkomst ).
Wat mijn zussen gedaan hebben weet ik niet maar ik weet wel dat één van mijn zussen tijdens de looptijd van het contract van de makelaar , onder bewind is gekomen bij een advocaat.
De bewindvoering zou in gang gezet zijn door een dochter van haar , waar ik dus ook geen contact mee heb .
Mijn contract zou dus eigenlijk nu al een 2 maanden moeten afgelopen zijn .
Maar toch hangt de advertentie nog aan zijn vitrine en stat deze op zijn website .

Mag de makelaar zijn opdracht toch nog verder zetten , ook al heb ik mijn contract opgezegd en mijn zussen misschien niet ?
Wat indien mijn andere zuster onder bewind is gezet tijdens de looptijd van de verkoop met makelaar ?
Ik vind het zeer vreemd , want makelaar heeft nog steeds de woning te koop hangen aan de vitrine , en heeft tevens op de website van hem het huis nog te koop staan met als melding in optie ?

Kan dit zo allemaal wel ?
Begaat de makelaar hier fouten ???

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding