#10 , 09 mei 2016 07:50
Beste,
Mijn excuses voor de late feedback.
Ik ben effectief eigenaar van de grond.
We denken aan volgende argumentatie richting de gemeente:
1. sinds de jaren 50 is een deel van onze tuin verhard met kiezels (staat ook zo op de goedgekeurde bouwplannen)
2. De gronden naast onze parkeerplaatsen (nog steeds zichtbaar op Google Streetview) zijn nu bebouwd, maar hadden nog tot maart 2011 allemaal kiezels en werden allemaal gebruikt als parkeerplaatsen.
3. Vanaf de start van de bouw van het appartementsgebouw naast onze grond (net 1 maand en 5 jaar voor ontvangen aangetekend schrijven) is de volledige breedte van onze tuin in gebruik als staanplaats (noodgedwongen wegens grondwerken). We hebben dit echter sindsdien zo gelaten.
4. Onze grond is 1 perceel. Het achterste gedeelte is bijgevolg tuin (dat bouwgrond zou kunnen worden). Hier geldt een vrijstelling voor bouwaanvragen (De aanleg van een niet–overdekte constructie (siervijver, terras, zwembad,…) is vrijgesteld van vergunning tot maximaal 80 vierkante meter per goed in zijtuin en achtertuin. Al bestaande niet overdekte constructies, zoals terrassen, siervijvers of zwembaden, moeten meegeteld worden bij de berekening van deze maximale oppervlakte. Strikt noodzakelijk toegangen en opritten worden niet meegeteld bij deze maximale oppervlakte.)
Ik weet wel niet de volgorde van argumenten, of ze allemaal relevant zijn...en waar best op gefocust wordt...
Mocht iemand van jullie dit weten, dan hoor ik dit graag.
groeten