Overwelving verkeerd dichtgemaakt

Lks
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Overwelving verkeerd dichtgemaakt

#16 , 08 mar 2016 16:05

Je zegt in uw openingspost: "In een ander document staat echter dat elke eigenaar 3.50m moet hebben (wat dus overeenkomt samen aan 7.00m)." Als dit zo in de verkoopsakte van de grond staat, dan hebben jullie niet gekregen waar jullie recht op hebben, en kan je de verkopers verantwoordelijk stellen en hen eisen dat zij ervoor zorgen dat jij 3,5 meter hebt. Zij moeten dan op hun beurt AWV contacteren om de werken correct te laten uitvoeren. Als je betaald hebt voor een stuk grond, waarbij de overwelving op uw stuk grond 3,5 meter moet bedragen, en dit is niet zo, dan sta je héél sterk in uw schoenen en kan je dit voor de rechtbank laten afdwingen. Wie daarbij in fout is gegaan, maakt uw zaak niet. Het is de verkoper die niet geleverd heeft waar u recht op had. Het is de verkoper die dit ook moet oplossen (op voorwaarde dat die 3,5 meter in de verkoopakte vermeld staat, natuurlijk, of in een document waarnaar vanuit de verkoopakte verwezen wordt).
Hartelijk dank ! Dus met andere woorden neem ik gewoon contact op met de verkoopster. We gaan hier eens werk van maken! :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#17 , 08 mar 2016 16:30

Even bellen of een sms'je sturen zal niet voldoende zijn. Je zal dat aangetekend moeten doen.

Lks
Topic Starter

#18 , 08 mar 2016 17:07

Even bellen of een sms'je sturen zal niet voldoende zijn. Je zal dat aangetekend moeten doen.
Dat zal inderdaad niet voldoende zijn. We kunnen wel eerst telefonisch contact opnemen met hen zodat zr al op de hoogte zijn van het probleem.

Reclame

Lks
Topic Starter

#19 , 09 mar 2016 09:15

Heeft er iemand een idee wat dit zou kosten moesten we dit overlaten aan een advocaat?
Ergens vrezen we een beetje dat de verkopers gaan tegenwerken en dat het probleem zo zal blijven aanslepen..

sloeberken

#20 , 09 mar 2016 09:20

Begin met een AS, en wacht af of er een reactie komt, naar advocaat stappen kun je dan nog overwegen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#21 , 10 mar 2016 09:15

Heeft er iemand een idee wat dit zou kosten moesten we dit overlaten aan een advocaat?
Ergens vrezen we een beetje dat de verkopers gaan tegenwerken en dat het probleem zo zal blijven aanslepen..
Voor alle duidelijkheid: wat ik tussen haakjes zette is wel belangrijk: jullie moeten in de eerste plaats kunnen bewijzen dat er bij de verkoop overeengekomen was dat de verkopers op jullie grond 3,5 meter gingen laten overwelven. Als dit zo in de verkoopsakte staat heb je geen probleem, natuurlijk. Dat is het beste bewijs dat je kan hebben...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”