terreinverhoging aanvraag afgekeurd

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

terreinverhoging aanvraag afgekeurd

#1 , 13 jan 2016 07:57

de vergunning voor een terreinverhoging is niet toegekend omdat de landmeter een fout heeft gemaakt kan ik mijn geld terug eisen
ik heb 850 euro betaald aan de landmeter hiervoor voor de papieren en aanvraag vergunning op te maken, kan ik dit volledig of gedeeltelijk terugeisen?
het terrein blijkt namelijk deels in natuurgebied te liggen en deels in agrarisch en tegen een beek en normaal moet de terreinverhoging maar een klein deel van het perceel zijn, en genoeg afstand houden van de beek, maar de landmeter heeft alles ingekleurd en het hele terrein aangevraagd voor te verhogen. ofwel moet ik in beroep gaan ofwel moet ik een nieuwe aanvraag doen;
kan ik dit in rekening brengen van de landmeter ?
mvg
fran

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jan 2016 08:09

Het is toch niet de landmeter die deze aanvraag doet?

De landmeter meet toch, en zet enkel je eigendom uit, of niet ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22336
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 13 jan 2016 10:10

Je kan hem toch vragen een nieuw dossier op te maken zonder bijkomende kosten voor u.

Reclame

Lanox
Berichten: 3543
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jan 2016 10:59

Kan u bewijzen wat de opdracht van de landmeter was en dat een volledige verhoging hier van afwijkt?

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

#5 , 14 jan 2016 06:15

de opdracht was het terrein te meten, en hij heeft het terrein helemaal ingekleurd en aangevraagd voor te verhogen en het mocht maar een klein deeltje zijn , het gebied ligt deels in landbouwgebied en deels paalt het aan een provinciale waterloop en is het natuurgebied
het is geweigerd omdat het onvolledig was , het was dus verkeerd aangevraagd, het terrein was helemaal ingekleurd op de plannen voor verhoging , en het mocht maar het landbouw gedeelte zijn , en het dossier was eerst onvolledig , er moesten plannen bijgemaakt worden , hij had er enkel voor de gemeente gemaakt en moest nog voor natuur en bos en landbouw ook, deze beide diensten hebben geweigerd, landbouw omdat de cijfers verkeerd ingevuld waren, er niet opstond dat er een landbouwer op het perceel werkt en ook omdat het ingekleurd was tot aan de beek het deel natuur was ook aangevraagd voor te verhogen en dat mag niet
ik wil een andere landmeter de nieuwe plannen laten opmaken , kan ik de vergoeding betaald aan de eerste landmeter en het dossier dat geweigerd is terugvragen? wie is verantwoordelijk , de aanvragers voor de terreinverhoging en of de landmeter die toch op de hoogte moet zijn van de wetten aangaande landbouw en natuur gebieden?

Lanox
Berichten: 3543
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jan 2016 09:24

Een landmeter gaat niet eigenhandig beslissen of een terrein verhoogd moet worden. Als de opdracht is om het terrein op te meten, dan zal de landmeter dit opmeten. Gelieve dus het volledige verhaal weer te geven als u een nuttig antwoord wil ontvangen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 14 jan 2016 09:56

Wat staat er op papier, over de opdracht van de landmeter. Kun je geen gesprek aanknopen met de landmeter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22336
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 14 jan 2016 12:33

. Gelieve dus het volledige verhaal weer te geven als u een nuttig antwoord wil ontvangen.
Het staat hier al twee keer

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

#9 , 14 jan 2016 15:42

wij hebben de weigering terug ontvangen van de aanvraag vergunning voor terreinverhoging van de gemeente.
de landmeter heeft het terrein ingekleurd tot aan de beek , wat niet mag , hij moet 5 m van de beek blijven
normaal mocht hij maar een terreinverhoging aanduiden van een meter of vijf langs de perceelsgrens en 60 m van de beek blijven
hij heeft echter meer dan een ha aangevraagd voor terreinverhoging, hij heeft gewoon heel het perceel met kadaster nr A xy ingekleurd en aangevraagd tot aan de beek en dat mag niet , omdat dit een natuurzone betreft , enkel langs de grens van het perceel naar het gebouw toe is het landbouwzone
normaal moet de landmeter dat toch zien op het gewestplan , hij heeft komen meten, hij heeft 6 plans moeten tekenen of printen en afgeven in de gemeente naast een paar verschillende formulieren dat hij heeft ingevuld, wij moesten slechts de formulieren en de aanvraag tekenen , wat wij ook hebben gedaan, wij veronderstelden dat de landmeter op de hoogte was en kennis genoeg had om juiste formulieren en plans in te vullen, niet de hele verhoging aanduiden maar slechts een stuk en ver genoeg van de beek blijven
hoop dat het nu duidelijk is ,beter kan ik het niet zeggen
wij hebben natuurlijk getekend , maar aangezien hij de studies heeft gedaan, zouden wij toch mogen vertrouwen dat hij genoeg kennis heeft om geen fouten te maken en geen terreinverhoging aanvragen tot de beek
nee hij wil niet meer een nieuwe aanvraag doen kosteloos, wij hebben moeten 850 euro betalen, (faktuur ontvangen van de landmeter ) voor een prestatie die niet juist is en dus afgekeurd

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 14 jan 2016 16:40

De grote vraag blijft, welke opdracht heb je de landmeter gegeven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 14 jan 2016 16:44

idd, moest hij het terrein meten of moest hij het "inkleuren"?

meten is iets totaal verschillend dan een dossier opstellen voor terreinverhoging.

giserke
Berichten: 2434

#12 , 14 jan 2016 18:09

Klopt idd, als U gewoon de opdracht hebt gegeven 'terrein opmeten, en zone op te hogen in te kleuren' dan heeft hij zijn werk gedaan zoals jij het hebt gevraagd.
Als er een bijhorend stedenbouwkundig onderzoek moet gebeuren voor de terreinophoging, dan moet je hem dat specifiek vragen, of mogelijks een architect raadplegen.

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

#13 , 14 jan 2016 19:18

hij moest het dossier opmaken , alle formulieren invullen, en het terrein meten, de plannen tekenen, kortom alles , zodat het dossier klaar kon ingegeven worden in de gemeente, wij moesten alleen maar tekenen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#14 , 14 jan 2016 21:03

en als u niet vroeg om slechts een bepaald deel op te hogen, lijkt het me logisch dat hij een aanvraag doet om alles wat hij gemeten heeft op te hogen. De vraag is dus wat u expliciet hebt gevraagd aan hem.

Het is niet verboden een aanvraag te doen die verder gaat dan wat normaal wettelijk toegelaten wordt, hé. Velen proberen de grenzen van de wet af te toetsen, het kan perfect zijn dat je wou proberen om iets, ondanks dat je weet dat het niet wettelijk is, er toch door te krijgen.

U moet tekenen, maar ook lezen wat u wil indienen.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#15 , 14 jan 2016 21:41

Als u hebt getekend ging u akkoord met het resultaat van zijn opdracht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”