Water in kelder na heraanleg van straat en riolering

simonjo
Topic Starter

Water in kelder na heraanleg van straat en riolering

#1 , 11 dec 2015 16:34

Ik kocht in 2009 een woning in Niel en die had altijd een droge kelder, net zoals die van de buren in de straat en om de hoek.

Sinds de gemeente enige tijd geleden de straat liet heraanleggen regent het overal klachten van water in de kelders, ook bij mij.

Ik heb eind oktober, begin november een waterdichte coating aangebracht tot op een goede 20cm hoogte van de keldervloer, waarna er geen water meer binnenkwam.

Nu, na de recent regenval is het weer van dat, ik neem aan omdat het grondwaterpeil weer gestegen is.

Ik vermoed dat die nieuwe riolering niet alle regenwater opvangt en afvoert, waardoor er een deel in de grond moet verdwijnen met alle gevolgen vandien.

Bijna navraag op de gemeente trekken die hun paraplu open en daar sta je dan.

Toen las ik in mijn brandverzekering dat die ook waterschade dekken... heeft iemand hier ervaring mee? dit al eens geprobeerd?

thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sperwer87

#2 , 11 dec 2015 17:03

Je brandverzekering dekt inderdaad waterschade maar of deze oorzaak daar ook onder valt zal je toch eens moeten nagaan in je polis.

Misschien nog belangrijk: als je contract ook hiervoor geldt dekken ze alleen de schade. De oorzaak moet jij oplossen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2015 19:53

De oude riolering was waarschijnlijk zo lek en stuk dat ze eigenlijk als draineerbuis diende, en hoogstaande grondwater afvoerde. De nieuwe riolering is waterdicht en voert het grondwater niet meer af, waardoor dit hoger komt te staan: met het gekende gevolg. Veel brandverzekingen komen niet tussen als het water vanuit een riolering komt. Het zal afhangen van hoe uw verzekering de zaak formuleert.
Oplossing zal er waarschijnlijk in bestaan de waterkering in uw kelder hoger te maken en/of een kelderpomp te plaatsen.

Reclame

Terug naar “Andere”