oneerlijke campinghouder

ingrid1964
Topic Starter

oneerlijke campinghouder

#1 , 11 okt 2015 10:12

in juni dit jaar kocht ik caravan op camping in middelkerke ondanks de vorige bewoners al standplaats betaald hadden tot eind dit jaar moest ik nogmaals 1000euro cash betalen cash dus ni met overschrijving de vorige eigenaars moesten hem nog 500 euro geven
nu ja van plezier kwam ellende ik werd lastig gevallen door andere caravan houder het ging zo ver tot verkrachting ik durfde niet meer uit mijn caravan te komen dus melde ik eigenaar camping dat ik me daar niet veilig voelde hij stelde andere plaats voor moest niks betalen hier voor en ook het vertrekken deed hij gratis nu ja ik kreeg van politie raad niet alleen op camping te zijn als ik wist dat hij erook was ik melde camping eigenaar camping dat ik klacht had in gediend en ik er niet alleen mocht zijn dan kreeg ik grimmig antwoord dan moet u hem maar weg trekken voor eind deze maand moet die wegen kreeg dan ook te horen dat kosten van vorige weg trekken niet gratis waren 100 exclusie btw ik heb tevergeefs andere camping gezocht maar ze willen geen oude caravans op hun terrein dus heb ik hem gratis weggegeven hij gaat naar goed doel ik verwittig eigenaar camping dat dan caravan vertrokken zal worden en kreeg als antwoord dat ik eerst de kosten nog moest betalen ik weet niet welke kosten heb op 1 x na zelf gras afgedaan mijn caravan is dit wel eerlijk dat hij steeds geld vraagt en dit terwijl mijn staanplaats betaald is tot eind dit jaar en waar kan ik naar toe voor mijn klachten hij heeft liefst geld in hand zonder factuur of bewijs

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GB2702

#2 , 11 okt 2015 10:32

Dit is natuurlijk zeer jammer dat U door één individu een vakantieplekje kwijt bent.

Wat betreft uw vraag in verband met de geldvragende camping uitbater: Vraag in een aangetekend schrijven welke kosten er nog betaald moeten worden daar U geen weet heeft van andere kosten. Wat wel kan zijn is dat er nog een afrekening volgt voor het gebruik van water en elektriciteit. Zijn hier aparte tellers voor geplaatst en zijn deze opgeschreven bij aankoop van de caravan?

Vermeld in het schrijven ook dat U na ontvangst van een gedetailleerde factuur bereid bent om deze kosten dan ook te te betalen. Laat eventueel ook weten dat wanneer U geen gedetailleerde en juiste factuur krijgt van de uitbater en hij U toch blijft lastig vallen om geld te krijgen van U klacht gaat indienen bij de politie voor stalking.

Maak eventueel een mailadres aan wat U enkel geeft aan de uitbater van de camping en laat hem enkel via deze weg met U communiceren. Als hij dan geld blijft vragen zonder factuur hebt U een duidelijk bewijs.

ingrid1964
Topic Starter

#3 , 11 okt 2015 15:05

water en stroom zijn inbegrepen in jaargeld dus geen weet en staangeld is tot december 2015 100 euro exclusief eerste vertrekking caravan dus moet hij me zo al gedtaiilllerd factuur geven aangezien hij btw aan rekendt

Reclame

ingrid1964
Topic Starter

#4 , 11 okt 2015 15:49

maar omwelke andere kosten het zou gaan weet ik niet ik vind dat hij mij geld moet geven ipv te vragen ik heb immers betaald tot vind dit jaar(1000) das dus dubbel geteld want de mensen waar ik ze van kocht hadden ook al betaald tot eind dit jaar daar vroeg hij 500 aan oor de verkoop van caravan terwijl hij er geen moeite heeft moeten voor doen

GB2702

#5 , 11 okt 2015 17:58

Dat ze geld vragen wanneer er een verkoop van een caravan gebeurt is eigenlijk bij alle campings aan de kust. Noem het de "campingmaffia". Voor water en stroom kan ik moeilijk geloven dat dit inbegrepen is. Heb zelf ook een caravan aan zee gehad en voor de stroom werd dit op de factuur van het staangeld gezet als je deze kreeg voor het jaar nadat je dit verbruikt had. Gewoon zoals ik al gezegd heb aangetekend schrijven met vraag naar een gedetailleerde factuur. U mag deze dan nadien als U wenst mij doormailen nadat U de persoonlijke gegevens heeft verwijderd. Ik wil dit dan wel is nakijken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 okt 2015 22:59

Hebt u de algemene voorwaarden gekregen en getekend?

MissChilli

#7 , 14 okt 2015 21:27

Dat is toch niet voor een volledig jaar voor een staancaravan?
1000€ staangeld is zowat de helft van het jaarlijks staangeld op campings in Middelkerke.

Afrekening verbruik wordt meestal gemaakt als het nieuwe staangeld betaald moet worden. Meestal zit er enig verbruik inbegrepen maar dat is peanuts en als je regelmatig op de camping zit heb je meer verbruik dan inbegrepen. Ze moeten zelf ook de afrekening krijgen van de leveranciers.

Trekken, verankeren, aansluiten, afsluiten en aanpassing administratie moet betaald worden. Niks is daar gratis tenzij je via de uitbater een nieuwe caravan koopt (hebben er volgens mij ne % op) Te zien welke camping.
Mijn ouders hebben moeten betalen om de oude caravan weg te trekken maar de nieuwe plaatsen en aansluiten was 'gratis'. Vrienden van ons (andere camping) hebben de plaatsing wel moeten betalen ook al kochten ze hun caravan van de uitbater. Moet in het reglement staan.
Gras afrijden bij afwezigheid is niet overal in de prijs inbegrepen. Ik weet niet of dat bij ons moest of niet.

Verouderde caravans en chalets zijn nergens meer welkom. Jaren geleden heeft men orde op zaken gesteld en verouderde dingen moesten weg of vervangen worden.
Ieder jaar zijn er die bericht krijgen dat ze moeten uitkijken naar een nieuwe (of tweedehands) caravan omdat de hunne zowat uiteen vliegt bij de volgende storm. Het laatste wat ze willen is een paar schadeclaims van eigenaars van beschadigde caravans door rondvliegende brokstukken. Dat is namelijk hun verantwoordelijkheid.
Vandaar dat men geen oudere caravans meer wil aannemen. Mag ook niet van de verzekering.

U zegt dat u 'hem' moet wegtrekken. Wie en wat? Die man zijn caravan of de uwe?
Want ik zie niet in waarom u zou moeten vertrekken als een andere bewoner zich niet gedraagt. Normaal wordt die vriendelijk verzocht elders te gaan staan als hij zich niet kan gedragen en de rust verstoord. Dat staat in veel reglementen. Bij wangedrag wordt het contract niet vernieuwd.

Vraag die man, aangetekend of persoonlijk, hoe en wanneer hij zijn afrekening maakt zodat u kan afspreken wanneer men de caravan kan weghalen. Een afrekening op papier.
Ik neem aan dat hij tenslotte graag die plaats ingenomen ziet want een lege plaats brengt niets op.
Hou er rekening mee dat die 1000€ mijns inziens absoluut niet voor een volledig jaar is (voor een staancaravan) Voor de rest zal je het reglement moeten uitpluizen. Wat er niet in staat kan niet aangerekend worden.

Succes en blaffende honden bijten niet.

Ben Ex Viking en Zeemeeuw bewoner

sloeberken

#8 , 14 okt 2015 22:00

Misschien hier een klacht indienen, zodat er eens een eind komt aan die maffia praktijken.

http://www.eccbelgie.be/een-klacht-indi ... s76751.htm
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ingrid1964
Topic Starter

#9 , 21 okt 2015 12:31

geachte mensen die reageerde staan plaats op die camping is 1500 stroom en water inbegrepen
de koten die hij me vroeg waren het vertrekken caravan naar andere plek waar hij eerst zei niks voor te moeten hebben als ook een wiel dat ik had gekregen van hem in totaal was het 193,60 cash te betalen wat ik dus niet doe hij beweerde dat het direkt te betalen was en dan heb ik hem gewezen op de kleine letters die op zijn factuur staan dat elke factuur dient te betaald worden binnen de 30 dagen na factuur datum en dan heb ik geen reaktie meer gehad ik heb advokaat ingeschakeld die camping eigenaar heeft aangeschreven dat ik tot eind van mijn standgeld mocht beslissen wat ik deed ik ga me nu nog gedeisd houden maar eens ik van die camping af ben dan laat ik alles los geef ik hem aan bij btw enzoverder hopelijk moet ik er maar 1 x zijn heb andere camping gevonden moet alleen nog transport zoeken aangezien deze niet gekeurd is en eens ik daar vanaf ben zal ik echt pak lichter voelen al die stress zowel camping eigenaar als de dader die daar nog steeds zijn weekendjes doet ben van advokaat naar dokter moeten gaan hij zei nadrukkelijk dit is uw probleem niet meer maa toch zolang mijn caravan daar ni weg ga ik dood van angst ni letterlijk maar het weegt allemaal op mij heb medikatie gekregen om rustiger te worden want slapen en eten doe ik al meer dan maand niet meer

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 okt 2015 15:16

Leestekens zijn uitgevonden om het lezen gemakkelijker en aangenamer te maken.

Ellipse

#11 , 21 okt 2015 15:28

Ingrid, een vraag waarvoor je dit topic misschien niet hebt opgestart, maar toch niet onbelangrijk (integendeel zelfs): ik hoop dat je aangifte hebt gedaan van de verkrachting? Zo nee, doe dit alsnog!

ingrid1964
Topic Starter

#12 , 01 nov 2015 10:58

ja deed ik

Terug naar “Andere”