terug vorderen van gelden gegeven borg

urbain
Topic Starter

terug vorderen van gelden gegeven borg

#1 , 13 sep 2015 11:00

Vroeger heb ik borg gestaan, toen Belgische franken van 2 miljoen, maar dit is meer dan 10 jaren geleden.

In jaar jaar 2005 heeft deze dan niet failliet gegaan, wij waren van mening failliet was
maar ze heeft in vereffening gegaan, normaal hebt ik dan nog recht op gelden

Ik heb dan borg moeten betalen , gedaan via lening aangegaan juli 2005.

Deze is volledig voldaan door ik.

Nu heb ik ontdekt, dat persoon in kwestie, waar wij in de tijd borg hebben gestaan, weer zelfstandig is, 2 huizen bezit, enzv......
maar ik heb niets ontvangen nog, wel als eens gevraagd wanneer ik geld zou krijgen, dan kreeg antwoord nooit en als failiiet gaan geen gelden meer,
maar was geen failliet maar schulvereffening, zelf gezegd en ook haar advokaat van toen gezegd.

Kan ik nog via gerecht nog mijn tegoeden ontvangen??????????

Heb ook via internet iets gevonden, na ook meer dan 10 jaren???? dit is niet van mij maar van iemand die na 17 jaren nog moet betalen, wat ik ook normaal vindt hoor?( borg 3 genoemd)

Is er zekerheid via gerecht mijn gelden te ontvangen??????

Groetjes en dank bij voorbaat

Derveaux urbain

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 sep 2015 14:18

Zekerheid heb je niet, daar de verjaringstermijn 10 jaar is.

En je heeft je borg gesteld als ik lees voor een vennootschap, en die is in vereffening gegaan dus bestaat niet meer, wie ga je dan dagvaarden ?????

Een één man zaak kan geen vereffening hebben, toch niet dat ik weet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur

#3 , 14 sep 2015 08:14

Aan wie kwam het (positief) resultaat van de vereffening toe?

Reclame

Terug naar “Andere”